Ако има бизнес, който може да извлече най-много ползи от социалните мрежи, то това несъмнено е онлайн търговията. Като започнем от представяне на продукти пред точната аудитория, удобна комуникация с потенциални клиенти, създаване и запазване на лоялни клиенти, персонализирани продажбени предложения, та чак до маркетинг от уста на уста – социалните мрежи могат да подсилят продажбите, стига да знаете как да боравите правилно с тях.
Борислав Айтов, управител на дигитална маркетинг агенция Beshared, споделя върху какво трябва да се фокусирате, когато използвате социалните мрежи, за да увеличите продажбите си:
Присъствие в повече социални мрежи
Най-популярните социални мрежи сред българските потребители са Facebook и YouTube, но бърз растеж отбелязват и Instagram, а LinkedIn се утвърждава като мястото за среща на специалисти от всички сфери, така че си заслужава да присъствате на повече места според спецификата на продукта, който предлагате.
Докато Facebook е подходяща мрежа за абсолютно всички, то Instagram е перфектното място за продукти, които са насочени към по-младата аудитория или пък млади родители. Мода, козметика, спортни продукти, храни или напитки се позиционират много успешно в Instagram. Ако например сте търговец на обувки и предлагате мъжки, дамски и детски обувки, присъствие едновременно във Facebook и Instagram ще ви помогне да обхванете максимално целевите ви групи, да достигнете до всяка една от тях с подходящите послания и в подходящото време.
Ако сте специалист в дадена област и предлагате услуга, то LinkedIn задължително трябва да е един от каналите ви за промотиране. Както останалите социални мрежи и той се разви бързо през последната година заради обстоятелствата и добави много нови функционалности, които улесняват свързването и комуникацията между хората и фирмите.
Съдържание, съобразено с канала и целевата аудитория
В продължение на горния параграф ще уточня, че максимално добри резултати ще постигнете не с еднакво съдържание във всяка социална мрежа, а с такова, което е адаптирано за аудиторията, до която искате да стигнете. Всяка една социална мрежа си има специфики, които касаят както техническите параметри за размер на изображения, видеа, дължина на текст и пр., така и самия стил на комуникация с аудиторията. За да позиционирате правилно своите рекламни послания, трябва да познавате добре своята аудитория и канала, който използвате. Маркетинг специалистите в Beshared прекарват много време в проучване на аудиторията на всеки клиент, така че да създадат такова съдържание, което ще бъде най-атрактивно и ще привлече потенциалните клиенти към онлайн магазина на бранда.
Ежедневна комуникация с клиентите и последователите на бранда
Присъствието ви в социалните мрежи е отлична възможност да се свържете с клиентите си и да затвърдите добрия имидж на своя бранд. Това става чрез ежедневна комуникация там, където вашите настоящи и потенциални клиенти имат нужда от вашето внимание: коментари под публикации, запитвания в лично съобщение или чужда публикация, в която страницата ви е отбелязана. Социалните мрежи са и чудесен канал за изследване на нагласите и мнението на потребителите, можете да пускате анкети и запитвания, за да проверите какво е мнението на последователите ви по даден въпрос.
Струва си да насърчавате клиентите да споделят повече за своите впечатления от продуктите ви, да ви тагват, когато се снимат във ваш търговски обект или с вашите продукти. Към поръчките може да добавяте дребни подаръчета, които да впечатлят клиента и да го стимулират да сподели своята изненада в пост или story. Хората обичат да се хвалят, вие само трябва да им дадете повод да го направят, след което да пресподелите в своя канал техните публикации.
Реклама с точните инструменти
Социалните мрежи представляват една от най-евтините рекламни платформи, затова се възползвайте от богатото разнообразие от инструменти за точно таргетиране и навременно достигане до потенциалните ви потребители. Освен че можете да таргетирате рекламата си според редица демографски показатели, потребителско поведение и интересите на аудиторията, можете да използвате и ремаркетинг за достигане до стари или настоящи клиенти.
Чрез това персонализиране на рекламата можете да стигнете до повече хора, които да кликнат и да посетят онлайн магазина ви. В момента, в който даден потребител направи поръчка от вашия сайт или само го посети без да купи нещо, става обект на вашите реклами. Така ще му напомняте за продуктите си и шансът той да се реши на покупка нараства. Както и да повтори или потрети дори.
Качествено фото и видео съдържание
Без значение дали се борите с малко или много конкуренти, трябва да заложите на атрактивно визуално съдържание, което веднага да грабне окото. Продуктите ви може да са изключително иновативни, привлекателни или уникални, но трябва и да умеете да ги сложите в правилния формат изображение или видео, да ги поукрасите с подходящи думи и да таргетирате всичко това до правилните хора.
В момента акцентът е върху видео съдържанието, така че се постарайте поне веднъж месечно да генерирате такова. Може да представяте продукт, да покажете на аудиторията как да го ползва или поддържа, може да давате идеи за разнообразяване или нестандартно приложение на продукта – всичко, което носи допълнителна стойност на клиента, е от значение.
Може да насърчите и клиентите си да се снимат и да споделят материали с вашите продукти, като им дадете малък подарък в замяна: промо код за отстъпка при пазаруване в онлайн магазина или пък безплатна доставка. Ето един лесен пример: всеки, който сподели story с ваш продукт и тагне вашия профил, получава на лично съобщение промо код за отстъпка, която е еднократна и се ползва при следващо пазаруване. Вие получавате безплатен видео материал от доволен клиент, който споделяте в своя канал, засилвате връзката си с клиента и си осигурявате повторна поръчка.
Следете конкурентите си и ги надскачайте
Всеки търговец вече знае каква е силата на социалните мрежи и се възползва от нея, но не всички успяват да се справят добре поради липса на време, знания или средства. Ако вашите конкуренти са активни онлайн и ухажват постоянно аудиторията, то и вие трябва да блеснете и да предложите нещо още по-атрактивно. Не е необходимо да е кой знае какво, но трябва да ви открои. А най-добрият начин е просто да бъдете винаги честни, любезни и отзивчиви към нуждите на своите клиенти.
Социалните мрежи са не просто канал за комуникация и продажба, те са средство за изграждане на положителен имидж, а в момента, когато хората са несигурни, изплашени и имат нужда от разсейване и развлечение, вие трябва да им покажете, че сте сигурен, надежден и отзивчив търговец.
Създайте специална програма за лоялни клиенти, награждавайте редовните си клиенти, подарявайте неочаквани подаръци, организирайте редовно игри с подаръци и комуникирайте открито и винаги любезно с аудиторията в социалните мрежи. Трудно и бавно се гради положителен имидж, но изключително лесно се разваля такъв, така че комуникацията ви трябва да бъде винаги на високо ниво и това може да ви отличи от конкурентите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
cunimi cu
Пеевски пред протеста: За последно сме мирни, следващия път ще влезем в президентството
Козин Човков
След 'Путинка' в Русия ще се произвежда и водка 'Тръмповка'
Джендо Джедев
Нарязаната с макетен нож жена е обезобразена
Октим
След 'Путинка' в Русия ще се произвежда и водка 'Тръмповка'