HUBAVOE: Разкопаха гара Подуяне месец след като тържествено я откриха

Светослав Метанов Последна промяна на 02 февруари 2021 в 16:55 13336 1

Само месец след тържественото откриване пред десетки камери и рояк журналисти на ремонтираната за 3 милиона лева гара Подуяне, тя отново се ремонтира. 

Рязането на лентичката бе на 22 декември 2020 г. от транспортния министър Росен Желязков, а столичният кмет Фандъкова тогава се възрадва на важното събитие във фейсбук:

"С изцяло реновираната гара „Подуяне“ отбелязваме 90 години от изграждането й. Това е първият цялостен ремонт на гарата, построена през 1930 г. по проект на арх. Панайот Калчев."

"Цялостният ремонт" обаче по стар почин от дългогодишната управленска традиция на ГЕРБ се оказа в графата "HUBAVOE, но не е готово".

Сградата вътре наистина е реновирана, но не така стоят нещата с плочките пред нея. Сега багер е насъбрал настилката, точно пред изхода за пероните, а пътниците се чудят как да прескачат и откъде да минат, за да хванат влака. Вече ремонтираните колони пред сградата са увити във фибран, се вижда от снимки, изпратени от железничари до редакцията на OFFNews.

Приемното здание на гара Подуяне е построено през 1930 г. по проект на арх. Панайот Калчев, един от най-изявените архитекти на жп гари в България. Заради архитектурния си облик гарата е популярен декор за игрални филми и рекламни клипове. В рамките на изпълнения проект са реставрирани декоративните елементи от фасадата, орнаментите по стените в чакалнята, като напълно е запазена тяхната автентичност. Съхранен е и вграденият в чакалнята павилион, който е емблематичен за сградата. „Интериорът на чакалнята е истинска съкровищница на форми и детайли. Прозорците ни напомнят на такива в храмова постройка – храм на напредъка, на развитието, на просперитета на България. Катедрала на железницата от една друга епоха, когато най-екологичният и енергоефективен транспорт е бил на голяма почит у нас. Характерни са прозорците от “оберлихт”, чрез които се осъществява осветлението на навеса на първи перон. Същите са възстановени“, заяви на церемонията по официалното откриване на 22 декември генералният директор на НКЖИ инж. Папукчийски.

Тогава от инфраструктурната компания обясниха, че след реконструкцията "жп гара Подуяне е напълно обновена, отговаряща на всички европейски изисквания за енергийна ефективност, техническа безопасност и достъпна среда". 

Месец по-късно средата определено е далеч от определението "достъпна".

Стойността на договора за строителството бе 2 903 166,23 лв. без ДДС, а изпълнител бе "Инфраструктурно строителство" АД. Отделно по договора за строителен надзор бяха изплатени 185 600,00 лева без ДДС на фирма "ИКюИ Контрол" ООД. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови