Стартът на инициативата “Експортен хъб България”, целяща да развие експортния потенциал на България, бе даден днес, като 12 организации от правителствения и частния подписаха учредителния акт.
"Това няма да струва нищо на компаниите, целта ни е да им помогнем", заяви Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия на събитието.
Програмата цели да помага основно на българските производители, които в по голямата си част са базирани извън София, като ще им бъде осигурено онлайн обучение и дистанционни консултации с експерти.
“Ние сме хубав пример за партньорство”, добави Таков.
“Ще правим обучителни мероприятия както с български предприемачи, така и с чуждестранни търговски аташета”, посочи още той.
Програмата ще продължи четири месеца, а стартът е в началото на 2020 г. Предстои тепърва да се изберат 15-те компании, които да минат през обученията.
Критериите ще бъдат компаниите да са достигнали до нивото на растеж, което да им позволява да навлязат на чужд пазар.
Радосвет Радев, председателят на Българската стопанска камара, коментира, че “Експортен хъб България” ще бъде форум и среда за развитие, в които ще бъдат създадени новите “български тигри износители”, за да може България да заеме централно място на световния пазар.
Според Радев е изключително важно да има такива проекти, които обединяват толкова много организации, защото всеки поотделно може да осъществи 1-2 успешни проекта, докато заедно резултатът би бил много по-голям.
Стоян Ставрев, който е собственик и управител на “Българска консултантска организация“, е и съпредседател на комитетите за европейски програми, проекти и образование в Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, говори от името на двете организации, които са сред учредителите на „Експортен хъб България“.
„Освен това, не бива да забравяме, че когато най-голямата работодателска организация застане зад даден проект, то той най-вероятно ще бъде успешен“, добави Ставрев.
Компаниите и организациите, които днес основаха „Експортен хъб България“, са: Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия – инициатор; Конфедерация на работодателите и индустриалците в България; Клийнтех България; Българска консултантска организация; Българска агенция за експортно застраховане; София Тех Парк – домакин; Българската стартъп асоциация (BESCO); СофтУни; М3 Комюникейшън Груп; Асоциацията на бизнес клъстерите; Висше училище по застраховане и финанси и Българска стопанска камара.
Основателите на Експортен хъб България си поставят за цел да развият среда, в която бизнесът, държавата и международната общност с представителство в България да общуват, обменят опит и създават нови партньорства.
Инициативата е свързана с подпомагането на българските компании да стъпят на международния пазар и да изнасят своята продукция. Основателите са амбицирани в кратки срокове да постигнат конкретни резултати.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
dolivo
Руснаците се готвят за настъпление в района на Донецк
Анализи
Празнична украса на над 50 локации в София (снимки)
швейк
Сърбия: затвор за протестиращите, свобода за провокаторите
Voland21
ПП-ДБ държат на разговор пред медиите. Без решение за спиране на влиянието на Пеевски няма да се обсъжда председател на НС