България има реалистичен шанс да влезе в еврозоната, както е планирала – от началото на 2025 година.
Това заяви заместник-министърът на финансите Ивайло Яйджиев по време на пресконференция в МФ, на която представи официалните лого и слоган на кампанията за присъединяването на България в еврозоната. Конкурсът беше спечелен от студента в Националната художествена академия (НХА) Георги Георгиев-Аршата.
Изграждането на обща иновативна и модерна визуална идентичност е ключов елемент за кампанията, в изпълнение на Комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната.
Логото и слоганът ще се използват в материали на българските институции, ангажирани с кампанията, за всички комуникационни канали – печатни, аудио и видео материали и послания в телевизия, радио, интернет и дигитално пространство, свързани с периода преди, по време на и след въвеждане на единната европейска валута в България. Разработени се в цялостна система за визуална идентичност – бранд бук.
„Целта на кампанията е да информира хората и да се бори с дезинформацията, да отговаря на истинските потребителски въпроси от гражданите и от бизнеса за приемането на еврото като национална валута“, допълни заместник-министър Яйджиев.
Логото на кампанията съдържа в себе си три основни елемента - българския флаг, знака за еврото и евромонетата. Трикольорът е художествено вплетен в хоризонталните елементи на класическия знак за евро, а композицията е изградена в поредица от концентрични кръгове, които са в пропорцията на монета от едно евро.
Според автора на мотото Георги Георгиев „Единството е сила“ е вдъхновено от добре познатата легенда за кхан Кубрат, неговите синове и снопа пръчки. Според автора слоганът символизира и силата, която България днес черпи като част от голямото европейско семейство, още повече присъединяването на страната към еврозоната е последна фаза в рамките на европейската ни интеграция.
„Слоганът е най-краткият вариант на тази легенда. Единството е сила, както ние ставаме единни с Европейския съюз по още един начин, като сме с единна валута. В подобен конкурс, хора като мен, които се занимават с дизайн, участват, за да може работата им да послужи за нещо истинско“, коментира победителят Георги Георгиев-Аршата.
Журито на конкурса беше съставено от професионалисти в сферата на художествените и визуалните изкуства. В него безвъзмездно се включиха доц. д-р Светлин Балездров от Националната художествена академия, Кирил Златков от Съюза на българските художници, Александър Христов от Българската асоциация на ПР агенциите и Петър Кесерджиев от Българската асоциация на комуникационните агенции, както и представители на Българската народна банка, Министерския съвет и Министерството на финансите.
С най-голяма подкрепа беше избран проектът на Георги Георгиев-Аршата.
Победителят в конкурса е на 24 години. Предстои да завърши магистратура „Визуална комуникация“ в Националната художествена академия, в катедра „Плакат“. Учил е „Рекламна графика “ в Националната художествена гимназия „Цанко Лавренов“ в Пловдив. През 2022 година завършва бакалавърска степен „Плакат и визуална комуникация“ в Националната художествена академия. Има и втора специалност „Педагогика на изобразителното изкуство“ и в момента преподава на ученици в Математическата гимназия в Пловдив, както и на деца в детска градина в града. Печели редица награди в конкурси и участия в изложби.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2114
1
19.01 2024 в 17:22
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара