На този етап няма опасност републиканските пътища да останат без поддържане за предстоящия зимен сезон. Търсим законов вариант относно действащите договори за текущ ремонт и поддържане, които изтичат на 30-ти септември т.г., не можем да вървим срещу решението на Народното събрание, заяви в ефира на „Нова нюз" председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Иво Иванов.
В момента АПИ провежда по ускорена процедура седем обществени поръчки за избор на изпълнители за зимно поддържане и възстановителни работи при аварийни ситуации по републиканските пътища за зима 2022/2023. С решения на възложителя са определени изпълнителите за 21 области и за автомагистралите „Хемус", „Тракия" и „Струма". Предстои подписване на договорите. За останалите 6 области – Пазарджик, Смолян, Кюстендил, Перник, София, Разград и за АМ „Марица" работата по провеждане на процедурите продължава и се очаква да приключи в най-кратки срокове.
Срокът за изпълнение на договорите по обявените процедури за зимно поддържане ще бъде не повече от 7 месеца.
Междувременно с цел да се минимизират рисковете републиканските пътища да останат без поддържане в АПИ се провеждат и открити процедури за текущ ремонт и поддържане за цялата републиканска пътна мрежа за срок от 3 години. Предвид процедурните срокове тръжните процедури няма да са приключили с избора на изпълнител и подписването на нови договори до 30 септември. Датата е определена в решението на Народното събрание, обнародвано в Държавен вестник на 26 април 2022 г., при условията на което Агенцията изпълнява своите задължения да осигури поддържането на републиканската пътна мрежа. Не може да вървим срещу решението на Народното събрание, заяви председателят АПИ инж. Иво Иванов. От един месец не сме спирали да търсим решение на този юридически казус относно действащите договори за текущ ремонт и поддържане, които изтичат на 30-ти септември, добави той.
На въпрос за увеличението на цените на поддържането на републиканските пътища инж. Иво Иванов подчерта, че през юли на тази година АПИ проведе пазарни проучвания по реда на чл. 44 от ЗОП за определяне на актуални цени от страна на възложителя за дейностите, включени в предмета на обществените поръчки за поддържане на пътища. След анализ на представените цени е установено поскъпване средно около 35%. Безпрецедентният ръст в цените на битум, стомана, цимент и горива, както и инфлационният индекс на годишна база, оказват пряко влияние върху цената на крайния строителен продукт, предвид факта че делът на строителните материали в инфраструктурното строителство от пътния сектор е около 55%.
Председателят на АПИ увери, че не се предвижда увеличение на цените на винетките, а напротив - от 1 януари 2023 г. цените на всички винетки ще бъдат намалени с 10%. Най-предпочитана е-винетка – годишната, ще струва 87 лв. вместо сегашните 97 лв. Цената на тримесечната винетка ще бъде 48 лв., на месечната – 27 лв., седмичната – 13 лв., а уикенд винетката – 9 лв.
Инж. Иванов посочи, че се прави необходимото за обезопасяване на пътната инфраструктура. Ударно се работи за подмяна на мантинели и полагане на хоризонтална маркировка и подмяна на пътни знаци в цяла България. На критични участъци като този през Кресненското дефиле, пътя Поликраище – Елена и в с. Микре са монтирани ограничителни колчета, възпрепятстващи изпреварването, които значително са допринесли за спадане на произшествията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България