Европейската комисия пусна нова онлайн платформа, чрез която потребители и търговци ще могат да решават спорове, свързани с покупки по интернет.
С помощта на платформата потребителите ще могат да подават жалби онлайн, като попълнят формуляр в три стъпки. След това жалбите ще бъдат насочвани към националните органи за алтернативно решаване на спорове, които са подбрани от държавите членки.
Платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Тя е многоезична и предлага възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн, съобщават от ЕК.
Към новата платформа са свързани 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки. Работи се и за това всички страни членки на ЕС и всички сектори да бъдат добавени.
Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни, а опитът на потребителите, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана.
Новата платформа ще бъде от полза и за търговците, тъй като алтернативното решаване на спорове помага за избягване на съдебни разходи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
15.02 2016 в 22:20
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
15.02 2016 в 22:18
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
GB
Доц. Кунчев: Не е нужно бременните да се ваксинират срещу коклюш
GB
Стотици кандидати за българско гражданство от Русия са подали фалшиви документи
Constanza
СРС освободи Димитър Стоянов от ареста
БотоксПутю
Йончева прие номинацията за евродепутат от ДПС
Johnny B Goode
Кънчо Стойчев: За ДПС е изключително постижение да привлече Елена Йончева
БотоксПутю
СРС освободи Димитър Стоянов от ареста