OffNews.bg

Информационно обслужване показа как работи е-направлението

"Информационно обслужване" показа как работи е-направлението. Според изпълнителният директор Ивайло Филипов държавната компания е готова с "абсолютно реална работеща система", съобщи BTV.

Демонстрацията е реакция на твърдението на д-р Георги Миндов, председател на Сдружението на общопрактикуващите лекари в София, че е-направления за тестване скоро няма да има, защото компанията не може да се справи:

"Ние сме жертва на програмистите им. Хората в България в момента плащат по 1 млн. лв. всеки ден, защото някой не си върши работата в тая държава, работа, на която е назначен и и му се плаща. Това е огромен проблем, защото ние не можем да диагностицираме, когато не можем да диагностицираме не можем да лекуваме, а хората прииждат", обясни вчера д-р Миндов.

От "Информационно обслужване" заявиха, че платформата за издаване на електронни направления вече е готова и след формалното й влизане в Националния рамков договор личните лекари ще могат да изпращат за тестване пациенти, само след контакт с тях по телефона.

Програмата, с която личният лекар управлява практиката си, ще качва в Националната информационна система всеки медицински документ на пациента, като генерира негов уникален идентификационен номер (УИН). Така ще е достатъчно той да отиде в лабораторията и да каже този номер, с него излиза направлението с всички допълнителни данни, въведени преди това от общопрактикуващия лекар.

Към момента около 50% от общопрактикуващите лекари работят с програми, чиито разработчици са интегрирали новата функционалност, а "Информационно обслужване" продължава да работи и с останалите софтуерни фирми, за да могат всички лекари да издават електронни медицински документи.