Дистанционното обучение вредно за психичното здраве на студентите
Дистанционното обучение на студентите, което стана норма от началото на пандемията от COVID-19, има значителни отрицателни ефекти върху психичното здраве на студентите, съобщи ЮПИ.
Изследване сред 59 250 редовни студенти в САЩ, обучавали се изцяло дистанционно, показа, че те са с по-високи нива на дистрес, тревожност и депресия. Студентите са били в четиригодишен курс и са били на средна възраст 21 години.
Списанието на Американската медицинска асоциация публикува изследването, основаващо се на различни методи на преподаване - напълно дистанционни, хибридни и присъствени. Данните са от национална програма за оценка на здравословното състояние в колежите.
"Колежите трябва да знаят какво е бремето върху психичното здраве, свързано с изцяло дистанционно обучение, и да обмислят възможни присъствени компоненти и подкрепа на студентите", пишат специалистите.
Почти 10 процента от студентите в дистанционните курсове са казали, че въобще не са общували с приятели през седмицата. Те са имали най-ниски нива на социализация в сравнение със студентите, обучавани с други методи.
Обучавалите се дистанционно студенти са изпитвали и повече дистрес от учебните предизвикателства.
Психичните заболявания сред студентите са много повече, отколкото преди пандемията. Повече от 60 процента от колежаните са отговаряли на поне един критерий за психично разстройство през учебната 2020-2021 г.
Депресивните симптоми са се увеличили четири пъти при хората от 18 до 39 години.
"Макар и дистанционното обучение да е по-просто логистически и да намалява риска от предаване на COVID-19, то също може да увеличи риска от отрицателни последици върху психичното здраве, които не трябва да бъдат пренебрегвани", пишат авторите на доклада.