Изследователи от Университета в Тексас са провели експеримент с цел да изяснят наистина ли яйцата заслужават репутацията си на вреден продукт, защото увеличават риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания и диабет. Резултатите са публикувани в специализирано издание на учебното заведение.
По-рано друг екип учени публикува анализ, според който редовната консумация на яйца повишава риска от поява на сърдечно-съдови заболявания и диабет.
В рамките на новото проучване специалистите са достигнали до извода, че консумацията на яйца не е предпоставка за поява на излишък на наситени мазнини, които биха провокирали проблеми със сърцето и съдовете.
Разбира се, това не касае т. нар. английска закуска, при която яйцата се пържат с масло и бекон.
"Типичната закуска с яйца, всъщност не включва само този продукт. Освен тях има и продукти с голям процент наситени мазнини, каквито са беконът или колбасите. Това е нездравословна практика", отбелязва проф. Джон Доусън, ръководител на екипа.
Вторият експеримент е показал, че консумацията на яйца без вредни добавки не оказва съществено негативно влияние върху нивото на глюкозата в кръвта.
Резултатите от изследването, не потвърждават изводите от проведените по-рано проучвания. За здравите хора няма ограничения в консумацията на яйца“, твърдят специалистите.
















Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Гробна тишина от правителството за атаката с ''Орешник'' в Украйна. Дори Унгария реагира остро
Москва удари Киевска област с Орешник, най-малко 4 жертви на руските атаки
Гробна тишина от правителството за атаката с ''Орешник'' в Украйна. Дори Унгария реагира остро
Гробна тишина от правителството за атаката с ''Орешник'' в Украйна. Дори Унгария реагира остро