OffNews.bg

Ангелкова измисли 12 винени маршрута - да са колкото месеците в годината

С проекта за 12 винено-кулинарни дестинации очакваме да привлечем повече туристи към вътрешността на страната. Министерството следва последователна политика, с която искаме да създадем интерес повече българи да пътуват към различни краища на страната. Това заяви в Банско министърът на туризма Николина Ангелкова по време на първата кръгла маса за обсъждане на проекта за вино, кулинария и туризъм, който е съвместна инициатива между Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите.

На форума участваха земеделският министър Румен Порожанов, Георги Икономов, кмет на Банско, инж. Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция по лозята и виното и народни представители. Специален фокус на обсъждането бяха първа и втора дестинация - „Долината на Струма“ и „Долината на Места“.

Считаме, че проектът ще допринесе за утвърждаване на България като дестинация за четири сезона, подчерта министър Ангелкова. И допълни, че по този начин ще се окаже и положително влияние върху развитието на редица общини не само в туризма, но и за подобряване на качеството на живот на местните хора.

При разработването на концепцията избрахме винено-кулинарните дестинации да са 12 - колкото месеците в годината. Те включват традиционните винени напитки и характерната кухня за всеки регион и обхващат близо 50 общини и около 100 туристически обекта в страната, информира министърът. Тя поясни, че първите две дестинации, които основно се дебатираха днес минават през 9 общини и повече от 15 туристически атракции.

С тази кръгла маса започва втори етап на проекта, който предвижда общо 6 регионални кръгли маси в страната. Очакваме така да получим подробните становища на бизнеса и да допълним и надградим разработените от нас предложения, заяви министърът. От думите й стана ясно още, че сега важната е волята на бизнеса , за да може да се надгради започнатото от нас. Ще предложа на министъра на регионалното развитие Николай Нанков да бъдат поставяни указателни табели, които да насочват и информират туристите за дестинациите.

Работи се и по създаването на запазена марка „Сподели България“. За целта вече е стартирана процедура в Патентното ведомство. Направили сме и съответните проверки за запазване на марката, каза министърът.

Имах възможност да представя проекта за винено- кулинарните дестинации на Олег Сафонов, ръководител на Федералната агенция по туризъм на Руската федерация, който прие много добре идеята и коментира, че ще има цялостен положителен ефект върху развитието на туризма в България, съобщи министър Ангелкова. Идеята е била приета с голям интерес и в Берлин по време на международното изложение ITB.

Планира се окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени преди есента тази година. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайта на двете ведомства. Предвижда се припознатите от бранша и от общините 12 винено-кулинарни дестинации да бъдат включени и в платформата iLoveBulgaria, която в момента съдържа повече от 500 туристически обекта и се използва от над от 17 хил. потребители, обясни министърът.

Резултатите в туризма за 2017 г. са изключително добри, което показва, че вървим по верния път, каза министър Ангелкова.

Данните за първите два месеца от зимния сезон са много добри и очакваме през него чуждестранните туристически посещения да нараснат с около 10-15 на сто, съобщи министър Ангелкова.

Тя допълни, че за периода декември 2017 г. - януари 2018 г. туристическите посещения на чужденци в България общо е близо 895 хил., с увеличение от 17 на сто спрямо периода декември 2016 г.– януари 2017 г. В двата месеца от зимния сезон туристите в община Банско са близо 116 хил. и нарастват с 14,8 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Броят на нощувките пък се е увеличил с 18,5%, достигайки близо 377 хил.

Първите данни за тази година са обещаващи и очакваме да постигнем устойчив ръст и през 2018 г., коментира министърът. И цитира данните от НСИ, според които през януари общият брой чуждестранни туристически посещения в България е повече от 437 хил. и се увеличават с близо 19% спрямо същия период година по-рано.

В момента се прави първи анализ на проекта, каза министър Румен Порожанов. И посочи, че той е отворен за надграждане и има доста общини, които са дали предложения за включване на обекти в дестинациите. Министър Порожанов допълни още, че е важно как бизнесът си представя дестинациите и, че е работа на бизнеса и местната власт да се направи организация. Той призова участниците да дават идеите си, за да може своевременно проектът да се надгражда.