Започва разследване как е издадено разрешителното за строеж на Алепу
Окръжната прокуратура в Бургас е образувала разследване заради строителството на курортно селище на т.нар. Шофьорски плаж в местността "Алепу". Проверява се как е издадено разрешителното за строеж. Прокуратурата смята, че има данни за длъжностно престъпление и подозренията са, че то е извършено през септември 2018 г.
Разрешителното за строеж в местността е издадено от община Созопол на 10 септември 2018 г. и там се предвижда фирма "Алепу вилидж" да изгради курортен комплекс, а част от него е скандалната подпорна стена, построена за укрепването на свлачище.
По разпореждане на Върховната административна прокуратура от 5 юни тази година ДНСК извърши проверка за законността на строежа между нос Свети Тома и Шофьорския плаж. В нея се проследяват издадените 2 разрешения за строеж - първо за укрепването на свлачище, което е предвидено да стане част от конструкцията на бъдещо застрояване, а след това разрешение за строеж на курортен комплекс "Алепу вилидж".
В хода на проверката е установено, че с решение на главния архитект на Созопол от 10 октомври 2018 г. е вписан нов възложител, който не фигурира в двете строителни разрешения. След анализ на получените материали от проверката от ВАП посочват, че разрешението за строеж е влязло в сила и не подлежи на отмяна, но според Закона за устройство на територията всяко следващо строително, разрешително за този имот, е нищожно.
По тези съображения окръжната прокуратура в Бургас е внесла протест в Административния съд с цел обявяването за нищожно на издаденото разрешение за строеж на фирмата "Алепу вилидж". Протестът трябва да спре изпълнението на проекта.
В края на юли делото беше отложено за 31 септември заради процесуални пречки и ненавременно уведомяване и неявяване на представител на възложителя "Алепу Вилидж".
От прокуратурата заявиха, че поддържат протеста си. Според държавното обвинение издаденото строително разрешително е невалидно и за обекта няма извършена оценка за въздействие върху околната среда, която е задължителна, тъй като строителството се намира между две защитени зони.