Машинистът, срязал спирачки, ще бъде уволнен. Бил в конфликт с друга бригада
Машинистът, който сряза спирачки на локомотив в Лом и счупи предното стъкло на влака, ще бъде уволнен. 49-годишният машинист Никола Георгиев е имал конфликт с друга бригада и е опитал да ѝ нанесе вреда.
Това заяви пред OFFNews наблюдаващият прокурор по делото от Окръжна прокуратура-Монтана за случая.
Рано сутринта на 1 юни мъжът счупил предното стъкло на локомотивна машина и прерязал с нож пет маркуча от пневматична машина, захранващи спирачките на локомотива.
Няколко дни извършителят се издирваше. По първоначални данни причинената имуществена вреда е на стойност около 5000 лв. Прокурор Димитров посочи, че на машинистът не е налага мярка за неотклонение, но е бил задържан за 24 часа по ЗМВР. Той е оказал пълно съдействие на разследването, обяснил е мотивите си. Това е и причината да не бъде задържан под стража. От БДЖ определиха действията му като "тероризъм".
Междувременно в интервю пред БНТ Никола Георгиев обясни, че не е убиец, а причината да среже спирачките е "отчаян опит" да покаже какво се случва в Лом.
По думите му в 29-годишния си трудов стаж не е допускал нарушение по безопасността и няма наказания.
"Аз не съм убиец и терорист и не мисля да бъда такъв. В отчаяния си опит да покажа какво се случва в Лом от ломските бригади прибегнах до това", каза той.
Георгиев повредил локомотива, за да покаже, че бригадата, отговаряща за влака е оставила машината без надзор, което е нарушение. По думите му не е било възможно влакът да потегли и да се стигне до инцидент.
"Ние сме назначени на работа и ни се плаща нощен труд за това. Вечерта станах и се ядосах малко повече, отколкото трябва, взех от чантата ножа, с който се храня. Отидох и срязах спирачките, маркучите между кош и талига на локомотива, след което счупих и предното стъкло на машиниста. Целта ми беше влакът да не потегли от гарата, затова счупих и прозореца", обясни Георгиев.
Попитан защо само не е счупил стъклото, машинистът заяви, че това би могло да се прикрие.
"Може да се придвижи до междугарие с уговорки и никой нищо няма да разбере. Многократно за това съм разговарял и сигнализирал. За системните нарушения на локомотивните бригади от Лом, които напускат локомотива и си отиват вкъщи да спят", допълни той.
Той не е подавал официални жалби до ръководството на БДЖ. "Ако пуснеш рапорт или се жалваш срещу някого след време ни наказват, ако се окажат техни хора за дежурството. Съжалявам, да, но тогава виждах само този начин да покажа на управниците, на инструктора, на началника на депото да вземат малко по-строги мерки. А тази локомотивна бригада и друг път е оставяла локомотива без надзор", категоричен е мъжът.