Защо само едната безжична слушалка ми работи
Разхождате се в града и слушате си музика с безжичните слушалки. Те вече са се превърнали в естествено разширение на смартфона ви и са също толкова важни, колкото него. Подобно на всяка една технология, тя не е съвършена и винаги има бъгове и проблеми. Изведнъж започвате да чувате песента само от едната слушалка.
Паниката е първото чувство, което изпитвате, а въпросите никнат един след друг. Как мога да поправя слушалките? Защо само едната слушалка работи? В зависимост от причината има няколко решения, които можете да пробвате, за да ги поправите.
Рестартирайте Bluetooth връзката
Първото и най-лесно решение е да се рестартира безжичната връзка. Ако ползвате само едната слушалка много е вероятно, Android или iOS да ги е разделил като две отделни устройства.
- Изключете Bluetooth на смартфона, таблета или лаптопа.
- Върнете двете слушалки в калъфчето им или ако сте с традиционни – изключете ги и тях.
- Включете отново връзката на устройството и извадете или включете безжичните слушалки.
- Ако не се вържат автоматично ги посочете от разширения списък.
Пробвайте дали работят двете или само едната слушалка пак.
Проверете настройките на Mono и Stereo каналите
Една от причините е софтуерно да са се бъгнали и рестартирането на Bluetooth слушалките да не оправя проблема. Или без да искате да сте включили опцията, която превключва слушалките с един канал. Тогава трябва да проверите настройките за Mono/Stereo каналите и да видите дали не сте пуснали звук само през едната слушалка.
- Ако ползвате смартфон те се намират в Settings, след това в Accessibility, после в Audio. При Android устройствата следващата папка е Hearing Enhancements, докато при iOS е в Audio/Visual. Там има опция за Mono канала, която ако е включена прави само едната слушалка да работи и я деактивирайте. Както и регулирайте баланса на каналите, ако е разместен.
- При компютър или лаптоп пътят до тези настройки на безжичните слушалки е малко по-различен. Намерете Control Panel в Search оттам – Sound и после Properties. Там разгледайте за Mono/Stereo в различните табове и сложете всичко да ползва два канала и да има баланс между едната слушалка и другата.
Почистете и заредете безжичните слушалки
Може да звучи странно, но може да се наложи зареждане на слушалките, ако нямат достатъчно ток те създават такива проблеми. Ако ползвате тапи ги върнете в кутията и я включете да се зарежда, докато ако ползвате традиционни – просто тях ги включете към зарядното. Изчакайте няколко часа и пробвайте пак дали работи само едната слушалка. Друго очевидно решение е да почистите безжичните слушалки особено при конекторите.
Направете ресет на слушалките
Ако проблемът продължи и безжичните слушалки не работят, то тогава ще трябва да ги ресетнете. При всеки модел може да има различни стъпки за това, но е хубаво да намерите упътването им, както и да знаете къде им е бутонът за включване. Обикновено е достатъчно определено време на натискането им. След което ще трябва да ги свържете наново с устройството и да проверите дали работи само едната слушалка.
Пробвайте с други безжични слушалки
След всички тези решения продължи да има звук само в едната слушалка, то пробвайте с друг комплект. Аудио проблемите може да се окажат в самите тях и да се наложи физическа поправка на слушалките. Ако новите безжични слушалки работят безупречно, тествайте проблемните на друг смартфон или устройство. Предвид малките им размери не е изключено да се появят хардуерни дефекти, които да предизвикат звукови проблеми или само едната слушалка да работи.