VIVАCOM стартира услуга за гласови повиквания и през 4G мрежата си
VIVACOM въвежда гласова услуга през 4G мрежата си, съобщиха от компанията.
Досега високоскоростната мрежа бе използвана за безпроблемно сърфиране в интернет. С новaтa услуга - 4G Voice - телекомът цели да надгради добрата свързаност, осигурявайки не само високоскоростна мобилна интернет връзка, но и разговори с много по-кристален и отчетлив звук чрез LTE технологията.
4G Voice е възможен благодарение на успешното партньорство между VIVACOM и Ericsson. Въведението се основава на съществуващата 4G мрежа, към която е добавена виртуална мултимедийна подсистема (vIMS). Според главния технически директор Радослав Златков „дългогодишното партньорство с Ericsson дава възможност на VIVACOM да въвежда най-актуалните иновации и помага на компанията да предлага на клиентите си непрекъснато подобрявани комуникационни услуги."
Едно от основните предимства на услугата 4G Voice е, че съкращава времето за свързване, тъй като разговорът се провежда само в 4G мрежата, без необходимост от превключване към 2G или 3G. Така и самите устройства работят по-ефективно и пестят живота на батерията си. В допълнение, потребителите могат едновременно да говорят по телефона и да сърфират в мрежата, където да гледат видео клипове, слушат музика или общуват с приятели в социалните мрежи.
Услугата се предлага безплатно и може да бъде активирана със SMS с текст START на номер 1701. За да ползват услугата клиентите трябва да разполагат с 4G SIM карта и съвместимо устройство, а да се възползват от пълните предимствата на услугата е необходимо и другият VIVACOM абонат да разполага с 4G Voice активна услуга.