Тестовете на OFFRoad-Bulgaria.com: Пневматичен ударен гайковерт PDSS 310 B5
Имам два гайковерта в момента, с тях работя почти ежедневно. Единият "марков", другият е Parkside от Лидл.
Имах и трети на батерии, който дори не знам в коя кутия е захвърлен на съставните си части. Първо литиевата батерия пусна "шкембе" - разду се. Рециклирах я сам с качествени елементи 30С, дотук добре, то пък чуковете "дадоха фира".
Харесвам си аз акумулаторните инструменти, обаче има неща, за които въздушните нямат алтернатива. Не мислиш за батерии, зарядни и т.н.
Има ли въздух, или някакъв друг сгъстен газ имаш инструмент. Не го мислиш, зареждаш, стои си на рафта докато ти потрябва... Точно като за в сервиза... ;-)
Напоследък нещо гледам с тестването ми потръгна :-) Е, първият път ме пробваха с по-домашни дела, но сега ти да видиш, направо в джаза, пардон в сервиза...
На вид добре го докарва, корпусът е стабилен – лят под налягане алуминий, с прахово покритие. Силата на удара се регулира на четири степени Ръкохватката е с меко противоплъзгащо покритие, добре на вид, на усещане също.
Всичко от списъка е налично, а аз се кефя, че производителят е надписал местата на всяка вложка. Омръзнало ми е да се чудя коя къде да слагам.
Четем внимателно и задълбочено ръководството за експлоатация (все още не сме го изхвърлили).
Технически характеристики
Макс работно налягане: 6,3 bar
Разход на въздух: 350 l/min
Максимална честота на въртене: макс. 7000 min-1
Захват на инструмента: 1/2“
Максимален въртящ момент: около 310 Nm
Тегло: около 2,03 kg
И някъде между страниците откривам и следния текст:
► Използвайте само свързващи маркучи с вътрешен диаметър минимум 9 mm.
Което ме накара да се замисля сериозно и да се разровя по темата.
Ненапразно производителят го е написал!
Прилагам една таблица, от която да придобиете представа колко огромни могат да бъдат загубите по "трасето" между компресора и пневматичния инструмент.
Пълното представяне и видео с работата на инструмента можете да видите тук.