С мисъл за бъдещето: VIVACOM по пътя към електрическата мобилност и устойчивост
През последното десетилетие компаниите стъпват все по-уверено към устойчивостта, а Vivacom е пример в тази посока. Компанията e първият телеком в България, който започна да използва електромобили в оперативната си дейност. С това решение, Vivacom не само допринася за опазването на околната среда, но и залага на зелено бъдеще, в което именно устойчивостта е неразделна част от всяка бизнес стратегия.
Чрез своята амбициозна и зелена инициатива, Vivacom въвежда 40 нови електромобила, а също и собствена зарядна инфраструктура, състояща се от 10 зарядни станции. Тази инфраструктура е ключов елемент в гарантирането на ефективното използване на електрическите коли, осигурявайки бърз и удобен достъп до зареждане.
Електромобилите, които Vivacom въвежда, са с нулев отпечатък на въглеродни емисии. Несъмнено те се явяват като икономично и екологично решение за придвижване в градската среда, като изминават близо 170 км. само с едно зареждане.
„Този ход към електрическата мобилност има за цел да намали въглеродните емисии, които се освобождават в атмосферата. Това също така служи и като стимул за по-екологично мислене сред служителите на компанията, което се надявам да има дългосрочни положителни ефекти в обществото“ – споделя главният изпълнителен директор на Vivacom – Николай Андреев.
Това решение е и следващата стъпка в посоката на Vivacom за опазването на околната среда. Благодарение на амбициозния си план за постигане на нулеви нетни емисии на парникови газове до 2040 година и намаляване на абсолютните емисии до 90% до 2030 година, компанията съчетава дългосрочни ангажименти с конкретни цели.
Нещо повече, тази иновативна стъпка следва след успешното използване на хибридни автомобили от страна на телекома от 2017 година нататък. Добавянето на електрически автомобили в автопарка подчертава ангажимента на Vivacom към устойчивостта, а също и допринася за постигането на целите за намаляване на емисиите до 2030 година.
Vivacom съчетава този ход с други устойчиви практики във всяка сфера на своя бизнес. Модернизацията на съоръженията, както и инвестициите в енергийно ефективни мрежи и услуги, популяризацията на електронните фактури и други инициативи допринасят към цялостната устойчивост на компанията.