Приходите и оперативната печалба на Мтел се повишават през първото тримесечие на 2018 година
• Приходите на Мтел нарастват с 3,4% до 107,0 млн. евро
• Ръстът на EBITDA е 10,7% и достига 31,2 млн. евро
• Средният приход от абонат (ARPU) расте с 2,9% до 5,4 евро
Приходите на Мтел, част от A1 Group, са се повишили с 3,4% през първото тримесечие на 2018 година до 107,0 млн. евро. Тенденцията за ръст на приходите на компанията продължава вече втора поредна година. Оперативната печалба (EBITDA) също се увеличава с 10,7% до 31,2 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) е нараснал с 2,9% до 5,4 евро. Това показват обявените вчера финансови резултати на A1 Group.
Една от основните причини за по-високите приходи и печалба е ръстът на приходите от услуги. В края на 2017 г. Мтел стартира първата в България онлайн платформа за дигитални услуги, която предлага над 20 облачни решения. В допълнение от 1 февруари 2018 г. беше въведено и ново портфолио от мобилни планове, даващо достъп до дигитални услуги като съхраняване на данни в облачното пространство и гледане на телевизия през мобилни устройства.
Приходите от фиксирани услуги отбелязват ръст от 12,7% до 24,7 млн. евро, подпомогнати от доброто представяне на ексклузивните спортни ТВ канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, успешно предлагане на допълнителни услуги на съществуващи клиенти и по-голямото търсене на персонализирани дигитални решения за корпоративни клиенти. Приходите от мобилни услуги остават стабилни на нивото от 64,6 млн. евро.
Увеличението на приходите в бизнес сегмента, което се дължи основно на ръста в броя на корпоративни клиенти, компенсира негативния ефект от регулацията на роуминг цените в рамките на Европейския съюз. Приходите от устройства също се повишават с 2,8% до 16,2 млн. евро главно заради по-високото търсене на смарт устройства.
Средният приход от абонат нараства с 2,9% до 5,4 евро през първата четвърт на 2018 година, главно заради по-висок среден приход на абонат в частния сегмент и минимизиране на спада на цените в бизнес сегмента.
Общият брой клиенти на договор се увеличава с 0,4%, което почти изцяло компенсира спада на клиентите на предплатени услуги, продиктуван от промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. Абонатите на фиксирани услуги запазват стабилни нива от 1,005 млн., като спадът от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги бива почти изцяло компенсиран от ръста на ТВ и интернет услугите.
Оперативната печалба (EBITDA) се увеличава спрямо миналата година с 10,7% до 31,2 млн. евро главно поради ръста в приходите от фиксирани услуги и подобряване на печалбата от продажба на устройства.
Партньорска публикация.