Какво правим в изолацията? Говорим по телефона и цъкаме в интернет
Българинът говори с една четвърт повече по телефона и прави с 1/3 повече трафик в интернет, в сравнение с времето преди епидемията.
Това обяви Комисията за регулиране на съобщенията, която осъществява засилено наблюдение върху комуникационните мрежи и лицензирани пощенски оператори.
През седмицата между 1. април и 8. април потреблението се е увеличило при всички видове услуги. Спрямо стандартна седмица преди обявяване на извънредното положение гласовият трафик през мобилна мрежа е нараснал с 25%, а трафика на данни през смарт устройства – 17%.
Увеличили са се и разговорите през фиксирани мрежи (19 %), както и интернет трафика по кабел - с 34%.
От КРС посочват, че мобилните оператори извършват постоянно наблюдение на сигурността и целостта на мрежата, с цел осигуряване на непрекъсваемост на услугите.
Продължават мерките на лицензираните пощенски оператори за осигуряване предоставянето на пощенските услуги, при спазване на всички противоепидемични изисквания в условия на пандемия, като е засилен контролът при посещения на офиси във връзка с получаване на пратки, посочват още от телеком регулатора.
Държавното дружество "Български пощи" ЕАД в момента временно е преустановило приемането на всички изходящи международни препоръчани пратки, колети и EMS пратки. Приемат се непрепоръчани пратки единствено до държави, за които е наличен транспортен капацитет и не са отказали обработка на международна поща.
По данни на пощенските оператори се наблюдава увеличение на дела на пратките, доставяни до адрес.