OffNews.bg

Как онлайн платформите за фактуриране улесняват стартирането и развитието на бизнес

През последните години дигитализацията навлиза във все повече области на живота и променя динамично начина, по който общуваме, работим и се забавляваме. Един от примерите за това са дигиталните платформи за счетоводство и за фактуриране. За кратко този тип услуги станаха предпочитани от малкия и среден бизнес, а все по-често се използват и от по-големи компании.

Ако до скоро издаването на фактури беше свързано с носенето на хартиени кочани, разписването на данните с химикалка и предоставяне физически на клиента, то днес това вече може да стане за броени минути през компютър или телефон и то с много по-малко усилия. Процесът в голяма степен е улеснен и автоматизиран като може да се извърши напълно безплатно онлайн. С помощта на облачни услуги като Hilix счетоводен софтуер, собствениците и мениджърите не само могат да управляват своите сметки и разходи навсякъде и по всяко време, а и да предоставят достъп до своя счетоводител от разстояние.

Персонализирано счетоводство и интерактивни отчети

Дигиталните счетоводни решения предоставят богати възможности за персонализация на целия счетоводен процес - от изготвянето на собствен дизайн на фактурите и фирмените документи, до получаването на интерактивни отчети в реално време.

Отчетите могат да бъдат цветно кодирани, а приходите и разходите - представени в интуитивни диаграми за по-голяма прегледност.

По-бързо издаване на фактурите

Онлайн платформи като Hilix допринасят и за бързината, с която се издават фактурите. Това увеличава значително производителността в счетоводния отдел на фирмата като същевременно намалява в пъти възможностите за неточности и грешки.

Допълнително улеснение за водещия счетоводството е автоматичното проследяване на стоки и клиенти по данните от фактурите.

Прогноза на фирмените разходи и автоматично преизчисляване на валути.

Друго голямо предимство е, че мениджърите могат да получат прогноза за бъдещите си сметки за плащане, както и за работните си разходи и разходите си за заплати. По този начин всички фирмени плащания се проследяват изключително лесно. В добавка, те автоматично се преизчисляват в различни валути, което допълнително улеснява счетоводния процес.

Съобщения и напомняния

Спазването на необходимите срокове е важна предпоставка за развитието на бизнеса. Собствениците на счетоводни решения могат сами да изберат какви известия да получават, за да не пропуснат важни моменти или детайли. От напомняния за неплатени фактури, през автоматично изпращане на имейли за плащания до клиентите, до отбелязването на спешни проблеми - тези опции допринасят за воденето на финансите на фирмата с прецизна точност и без излишни забавяния, които могат да станат причина за загуби или пропуснати ползи.

Сигурност и защита на счетоводната информация

Собствениците на фирми, които използват дигитално счетоводство, си гарантират по- висока степен на сигурност на своята информация, благодарение на автоматичния архив, който софтуерът им осигурява. Нещо повече - информацията става достъпна през различни устройства, лесна за споделяне и за интегриране с различни системи. В добавка - мениджърите могат да създават собствени подробни и моментни отчети, да следят статуса на приходите и разходите си, както и да генерират месечни и годишни финансови отчети при нужда.

Подобряване на приходите

Освен за оптимизирането на разходите тези софтуерни решения допринасят и за генерирането на допълнителни печалби. Благодарение на многобройните инструменти за автоматизация, мениджърите спестяват време и подобряват клиентските и партньорските си отношения. Hilix например предлага т.нар. персонализирано табло за управление, което показва как се справя съответният бизнес в реално време.

Комуникация в реално време със счетоводителя

Отношенията с фирмения счетоводител също значително се улесняват, тъй като той получава достъп до необходимата финансова информация чрез единна система.

Всичко това осигурява винаги навременно осчетоводяване на фактурите, както и предотвратява допускането на грешки в отчетите и останалата фирмена документация.

Още предимства

Сред останалите предимства на решенията за дигитално счетоводство са: възможност за синхронизиране с избрана банкова сметка, за проследяване на плащанията към държавните институции, както и за управление на служителите чрез осигуряването на специален достъп за всеки един от тях. Тези предимства, заедно с възможността за неограничено издаване на фактури и автоматични изчисления на данъци и отстъпки, допринасят за безпроблемното водене на фирменото счетоводство и подпомагат
развитието на бизнеса.