OffNews.bg

Как да управляваме финансите и фактурите в една компания?

Правилното финансовото управление на една компания, независимо от размерите ѝ, е истинско предизвикателство за всеки предприемач. За да бъде един бизнес успешен, той трябва да се основава върху стабилни основи, върху които се надграждат ефективни процеси, които правят фирмата работеща и успешна.

Какво е необходимо за постигането на финансова стабилност?

За да се постигне финансова стабилност, не е достатъчно само счетоводство. Необходимо е управление на средствата – приходи и разходи – и вземането на разумни решения за промяна в правилния момент, когато компанията изпадне в застой или още по-лошо – тръгне към фалит.

Колкото и сложно да звучи, ефективното управление на финансите и фактурите на една компания е възможно. Ако включите модерни процеси на автоматизация, ще можете да следите всичко и да го контролирате с минимални усилия.

Какви са ефективните начини за контролиране на фактурите и финансите?

Автоматизацията може до голяма степен да подпомогне подобряването на почти всички бизнес процеси, включително и в сферата на финансите. Ето някои от начините за ефективно управление на фактурите и финансите.

1. Внедряване на подходящ софтуер за контрол на бизнес финанси за оптимизиране на паричния поток.

Подобно на много финансови процеси, управлението на финансите и фактурите е трудоемка дейност, отнемащо много време и усилия. Дори и в предприятия, където работи цял счетоводен екип, финансовите отдели обикновено се претоварват от големия брой фактури, които трябва да се обработват ежедневно и то в най-различни формати, което допълнително затормозява процеса.

Вместо типичната обработка на фактури на ръка, специализираният софтуер може за секунда да попълни необходимите полета по надежден начин. Софтуери като wealth management software са създадени именно с цел да облекчат финансовото бреме и да предоставят време за осъществяването на други дейности, неподлежащи на автоматизация.

2. Създаване на изчерпателен контролен списък с информация за всяка фактура.

Проследяването на всички приходи и задължения е от изключителна важност за всеки бизнес, а когато всичко това става на една платформа, каквато е Open Platform, ползите са двойни. По този начин компании, които трябва да обработват и изплащат фактури на доставчици, както и да издават свои собствени на клиентите, могат да правят това от едно удобно за управление място.

Обработването на двата процеса само с една платформа е не само удобно, но и пести време, при това ви дава цялата необходима финансова информация, от която се нуждаете. Такъв софтуер има и други важни функции, като възможност за одобрение или отказване на нови фактури. Ако компанията ви работи с голямо количество фактури, този софтуер е перфектен.

3. Спазване на всички установени условия за плащане.

Финансовият софтуер позволява автоматизираната обработка на голям процент от фактурите, които една компания получава ежедневно. С помощта на такъв софтуер почти изцяло се предотвратява допускането на човешка грешка, плащането на по-голяма сума от необходимата или дублирани плащания. По този начин създаването на бюджет и финансови отчети става много по-ефективно и точно.

4. Следене на задълженията и навременното им погасяване.

Големите и утвърдени компании отдавна използват софтуер като factoring software и други помощни приложения, за да са сигурни, че доставчиците получават навременно заплащане, докато фирмата получава необходимите стоки и услуги, от които се нуждае, за да работи без прекъсване. Такъв софтуер съвсем успешно може да бъде внедрен във финансовите дейности на малките и средни предприятия.
Най-голямата полза, която автоматизацията носи, е спечеленото време. Софтуер, контролиращ голяма част от финансите на компанията, освобождава време на счетоводния екип да се заеме с други по-ценни задачи.