OffNews.bg

Как да извлечем максимално много ползи от динамичния Фейсбук каталог? И за какво да си отваряме очите на четири?

Преди да пристъпим към частта с детайлните обяснения, нека най-напред обърнем внимание върху това какво всъщност представляват тези динамични реклами във Facebook.

FB Dynamic Ads се отличават с изключително интересния си рекламен формат, който позволява на рекламодателите да показват правилните продукти на правилните хора от продуктовия си каталог. За целта тук въобще не се налага да се правят отделни криейтиви за всеки отделен продукт.

Как работят Facebook Dynamic Ads?

Както вероятно подсказва името им, това са динамични реклами, които обикновено служат като „аларма“ за потребителите – напомнят им за конкретен продукт, към който вече са проявили някакво действие или интерес.

Другият вариант за таргетиране е като стъпим на база техните интереси или поведение на сайта, както и дали са „подобни“ на дадена група клиенти.

Вероятно вече се досещате, че динамичните реклами във Фейсбук предлагат изключително добър персонализиран рекламен подход – неслучайно се ценят толкова от e-commerce-a като цяло и са чудесно допълнение към цялостната професионална поддръжка на Фейсбук страница, която специалисти могат да ви предложат.

Как да пуснете първата си динамична реклама във Фейсбук?

Само на думи не става – за целта ще трябва много добре оптимизиран продуктов фийд, от който FB да “дърпа“ информацията, която ще се вижда в рекламата.

От тук излиза, че успехът на една кампания с динамични реклами зависи от качеството на продуктовия каталог и определено е вярно. Но как да сте сигурни, че всичко ще потръгне по мед и масло?

ТОП 6 съвета за ефикасни динамични реклами

Следвайте нашите топ 6 практически съвета, с помощта на които вашите динамични реклами ще „избиват рибата“, както се казва.

#1.Създайте custom групи с помощта на tracking data-та

Инструментът, който позволява на динамичните фейсбук реклами да разгърнат своя потенциал, се нарича Facebook Custom Audience Pixel. За да функционират правилно вашите динамични реклами следва да се убедите, че всичко с пиксела ви е наред.

След като пикселът е инсталиран на сайта ви, а това несъмнено ще ви носи богата customer data, убедете се, че рекламите са оптимизирани така, че да достигат до правилната аудитория.

Съвет: извличайте максималното от тези потребителски данни, за да можете да оптимизирате фийда, а защо не и да създадете и специални custom лейбъли.

Например, добра идея е да групирате дадени продукти по промоции или дори best-sellers, и да се фокусирате върху тези добре конвертируеми категории. Нещо повече, така дори можете да разпознаете слабо конвертируемите такива, които впоследствие да отлъчите от продуктовия каталог.

Създавайки custom audience групи, вие ще можете да ретаргетирате онези, които са се ангажирали по някакъв начин с даден продукт. Например, страхотно предимство на динамичните реклами е това, че можете да достигнете отново до потребители, които не са конвертирали или пък са стигнали до предпоследната стъпка от продажбената фуния, като им предложите някакъв бонус – безплатна доставка, % отстъпка, промо код или друго – с което да ги мотивирате да завършват поръчката на същото нещо, което са гледали преди х време.

Да не говорим, че подобен стимул би превърнала „сделката“ между потребителя и търговеца в неустоимо сладка.

#2. Уверете се, че цената и наличността си кореспондират правилно

Представете си колко нелепо би било да допуснете тази елементарна грешка дори от недовиждане. А какво, ако изпуснете клиентите си точно на финалната права заради подобен гаф от Ваша страна? Не го допускайте – непостоянните цени и наличности ще унищожат бизнеса ви.

Предотвратете го като следите цените и наличностите на дадените продукти, за да не се окаже така, че потребителят да бъде изпратен за хайвер.

#3. Забравете за снимки с ниска резолюция изображения

Винаги използвайте снимки с висока резолюция. Все пак, именно те са едни от основните „играчи“ за повишаване на конвертируемия рейтинг. Но за да сме сигурни, че няма неразбрали, нека обобщим основните моменти при оптимизирането на графиките за динамичните реклами така:

Изображенията трябва да са качествени, с висока резолюция

Опитайте се да покажете продукта от различни ъгли

Обогатете графиките с ключови продуктови атрибути (цена, закачливо послание, призив за действие)
Изображенията трябва да предизвикват интереса на хората (използвайте за целта още CTAs като „отново налични“, „отстъпка до х дата“, „безплатна доставка“).

Не забравяй най-базовото: размерът на динамичните реклами трябва да бъде поне 600 х 600 пиксела)

#4. Експериментирай с A/B тестове (+бонус съвет)

А/B тестовете позволяват да се тестват две или повече вариации на структурата на продуктовата data и съдържание. Щом разберете коя версия сработва по-добре, ние ви препоръчваме да продължите с оптимизирането на продуктовите фийдове до достигане на максималния желан ефект. И като сте започнали, защо не се занимаете и с продуктовите заглавия или пък защо не тествате и различни custom лейбъли. Запомнете, че без тестове, няма как да разберете какво работи и какво не, просто защото универсална рекламна стратегия за всеки бизнес не съществува.

#5.Синхронизирайте продуктовия си фийд редовно

Препоръчваме да правите това упражнение редовно (например всеки ден или поне през 2-3 дни). Така, ще сте сигурни, че разполагате с максимално вярно, точна и „прясна“ информация относно регулярната дистрибуция на инвентара – складовата ви наличност.

#6. Продуктовия фийд работи най-добре с ваша намеса

Не разчитайте само и единствено на продуктовия фийд да свърши цялата работа.

Без ефективно управление на FB бизнес акаунта от ваша страна няма да можете да разгърнете до край потенциала на кампанията за динамични реклами. В това отношение, добавянето на допълнителни продуктови сетове бива доста добра идея за по-нататъшна оптимизация на динамичните реклами.

Да онагледим и с пример: нека приемем, че потребителят Гошо е разглеждал някакъв чифт мъжки спортни обувки Найк. Можете да използвате релевантната информация от продуктовия каталог (в нашия случай е категория или марка) създавайки продуктови сетове за всеки от тях.

Веднъж сетнати и линкнати, потребителят може да бъде динамично (системно) ретаргетиран и с други релевантни продукти извън Найк моделите. В случая, могат да бъдат, както други подобни марки, така и продукти от Найк. Добавяйте още продуктови сетове и следете какъв ефект оказват върху кампанията. 

Стъпка-по-стъпка: Как да създадете първата си успешна ФБ кампания с динамични реклами

Да започнем от най-базовите стъпки: създаване на каталог

Все пак, за да можете да покажете продуктите си в динамична реклама ви е нужен и каталог, нали така? Под каталог разбирайте място, където се съхранява цялата продуктова информация и което позволява на ФБ да генерира динамични реклами за продуктите ви, както и да показва персонализирани „препоръки“ на онези, които вече са взаимодействали с тях по един или друг начин.

Кои са „задвижващите колела“ на вашия каталог?

1. “Container”

Представете си го като вид малко контейнерче, където се съхранява продуктовата информация.

2. “Data Feed”

Фийдът съдържа URL адресите на изображенията, описанията, цените, складовите наличности и други атрибути (които можете по желание да вкарате).

3. “Product set”

Група продукти от инвентара ви, представени в каталога. Продуктовите сетове позволяват контрол над продуктите, които ще се показват в рекламата. При създаването на нов сет, можете да използвате и различни филтри като наличност, категория, марка, цена, продуктов тип.

Кои формати се поддържат?

При създаването на дата фийд файл, можете да използвате някой от следните поддържани формати: CSV, TSV, XML (RSS) and XML (ATOM).

Базисни знания за CSV / TSV

Този формат обикновено се асоциира с spreadsheet тип програма като Microsoft Excel. CSV/TSV ви позволява да обособявате цялата информация за продуктите ви в отделни колони. От ФБ препоръчват да използвате английското им наименование, за да избегнете възможни неточности.

Създайте каталог през Catalogue Manager или Business Manager

Catalog Manager позволява да изградите каталог с вашия инвентар – бил той продукти, хотели, недвижимо имущество, полети и т.н. – и да ги използвате в различни FB рекламни вариации. С Business Manager-a пък можете да правите абсолютно същото нещо като същевременно управлявате опциите за достъп до каталога, ако си сътрудничите и с други хора в Business Manager-a.

Ние лично ви препоръчваме да започнете през catalogue manager-a със следните бързи стъпки:

1. Отивате на Catalog Manager.
2. Кликате на Create Catalog.
3. Избирате E-commerce като вид на каталога и кликате Next.
4. Избирате Ad Account за каталога и избирате име за каталога

Качване на Data Feed-а

1. Отново отивате на Catalog Manager.
2. Избирате каталога, който да ъпдейтнете. Ако все още не сте създали такъв, естествено първо трябва да го направите, преди да тръгнете да добавяте фийда.
3. Избирате Data Sources.
4. След това Add Data Source.
5. Накрая Use Data Feeds, после Next.
6. И избирате как да качите фийда

Не забравяйте пиксела!

ФБ може да ви накара да посочите ФБ пиксел или приложение. Това обикновено се случва при повече от 1 наличен каталог в бизнес акаунта. Тогава кликате на избрания каталог, с което ще уведомите FB с кой точно pixel или app да свързва каталога ви.

Какъв е случая с динамичните реклами за mobile apps?

С една дума: интересен. Тук ще ви трябва Facebook APP ID, за да можете да използвате FB SDK за iOs, Android или пък JavaScript (web). Ако имате вече съществуващо приложение, можете да го използвате. Ако ли не, можете да използвате Quick Start инструмента, за да си създадете такова.

Научете повече за правилното инсталиране на SDK към app-а от наръчника на Фейсбук - the SDK Setup and Adding App Events guide.

При динамичното ретаргетиране на потребители от мобилни устройства с релевантни продукти следва да добавите следните събития към това приложение:

С помощта на Facebook SDK за iOS и Android, можете да изпращате следните събития:

Разгледайте примера за "AddedToCart" събитие за iOs

Разгледайте примера за "Purchased" събитие за Android

Полезен ли беше този материал? С днешната статия съвсем не изчерпваме темата за динамичните реклами, създаването на каталог и неговите предимства, но се надяваме днес да сте подобрили значително познанията си по темата.

Ако имате някакви въпроси или желаете индивидуална консултация с екипа на Webselo.com, с радост ще я осъществим за Вас.

С уважение,
Webselo.com