Без GSM заради претоварена мрежа? Нова технология решава проблема
Вероятно често ви се случва когато сте на голям концерт или футболен мач, да загубите обхват и да не можете да се свържете по телефона с никого. Това се дължи на пренатоварване на мрежата и досега телекомите бяха безсилни срещу този проблем. Бъдещето обаче е вече тук - виртуализация на мрежата.
На официална пресконференция днес Мтел представи иновативната технология на мрежовата виртуализация или по-добре позната като NFV (Network Function Virtualization).
На практика, тази технология не прави мрежата виртуална, а дава възможност за по-добра организация на работните процеси, протичащи в нея чрез виртуализация на функционалностите ѝ.
Мобилните базови станции ще продължат да съществуват, но те ще станат "по-гъвкави" и да изпълняват и разпределят правилно мрежовите ресурси.
Това ще даде възможност на телеком операторите да реагират по-бързо, в зависимост от моментните нужди на потребителите.
На пресконференцията днес от Мтел демонстрираха HD видеострийминг през виртуализирана функционалност на мрежата си и LTE. На живо от стадион "Георги Аспарухов" се включиха спортните журналисти от Дарик радио Михаил Дюзев и Иво Райчев.
Именно стадионът е пример за място, където в бъдеще клиентите ще усетят ползите от NFV. Заради струпването на много хора при футболни мачове или концерти трафикът се увеличава многократно и мобилната мрежа се натоварва.
Подобна ситуация възниква и по време на големи празници като Нова година, когато хората по едно и също време се опитват да пратят sms или да направят обаждане.
В тези случаи чрез NFV технологията телекомите могат да действа по-гъвкаво и по-бързо, за да подсигурят необходимия капацитет, без да разчитат на специализирано оборудване.
Новата технология улеснява софтуерното добавяне или премахване на ресурси, когато е необходимо.
Тази технология е едно резултат на една от многото инвестиции, които Telekom Austria е вложила в Мтел през последните 9 години.
В периода 2005-2013 година австрийската компания е инвестирала 1,5 млрд лева, а за тази година австрийската компания ще налее 200 млн лева.