OffNews.bg

Без GSM заради претоварена мрежа? Нова технология решава проблема

Вероятно често ви се случва когато сте на голям концерт или футболен мач, да загубите обхват и да не можете да се свържете по телефона с никого. Това се дължи на пренатоварване на мрежата и досега телекомите бяха безсилни срещу този проблем. Бъдещето обаче е вече тук - виртуализация на мрежата.

На официална пресконференция днес Мтел представи иновативната технология на мрежовата виртуализация или по-добре позната като NFV (Network Function Virtualization).

На практика, тази технология не прави мрежата виртуална, а дава възможност за по-добра организация на работните процеси, протичащи в нея чрез виртуализация на функционалностите ѝ.

Мобилните базови станции ще продължат да съществуват, но те ще станат "по-гъвкави" и да изпълняват и разпределят правилно мрежовите ресурси.

Това ще даде възможност на телеком операторите да реагират по-бързо, в зависимост от моментните нужди на потребителите.

На пресконференцията днес от Мтел демонстрираха HD видеострийминг през виртуализирана функционалност на мрежата си и LTE. На живо от стадион "Георги Аспарухов" се включиха спортните журналисти от Дарик радио Михаил Дюзев и Иво Райчев.

Именно стадионът е пример за място, където в бъдеще клиентите ще усетят ползите от NFV. Заради струпването на много хора при футболни мачове или концерти трафикът се увеличава многократно и мобилната мрежа се натоварва.

Подобна ситуация възниква и по време на големи празници като Нова година, когато хората по едно и също време се опитват да пратят sms или да направят обаждане.

В тези случаи чрез NFV технологията телекомите могат да действа по-гъвкаво и по-бързо, за да подсигурят необходимия капацитет, без да разчитат на специализирано оборудване.

Новата технология улеснява софтуерното добавяне или премахване на ресурси, когато е необходимо.

Тази технология е едно резултат на една от многото инвестиции, които Telekom Austria е вложила в Мтел през последните 9 години.

В периода 2005-2013 година австрийската компания е инвестирала 1,5 млрд лева, а за тази година австрийската компания ще налее 200 млн лева.