9 неща, които клиентите търсят във вашия уеб сайт
Всеки иска да представи себе си в най-добрата светлина онлайн. Когато става въпрос за бранд на фирма, безспорно един от най-добрите начини това да се случи е чрез добре изработен уеб сайт. Много компании имат стари, едва работещи сайтове, които не само че не са посещавани от клиентите им, ами и са лош имидж. В такава ситуация, един уеб сайт по-скоро би навредил на компанията, отколкото да работи в нейна полза. Точно обратната закономерност също е вярна - ако изработката на вашия уеб сайт е качествена и той даде цялата нужна информация на посетителите, то това веднага се превръща в добър имидж за целия бранд.
Малките фирми също се нуждаят от уеб сайтове
Във времена на дигитализация, не само на големите компании им е необходимо уеб присъствие. Много често, хората търсят нарочно малки фирми, които да им предложат по-качествена услуга или продукт, именно защото не искат масовите. Това е и причината, ако притежавате малък бизнес, не само да се замислите за изграждане на сайт, ами и да рекламирате точно това, че не сте голяма компания.
Сайтовете на малките бизнеси трябва да включват нещата, които правят бизнеса уникален - креативност, индивидуалност, внимание към детайлите и др. Без значение, дали сте двойка, която работи рамо до рамо в личния си апартамент, студент, който сега завършва образованието си или стартиращ предприемач с голяма визия за бъдещето - колкото и да сте малки или големи, когато си разкажете историята, клиентите ви ще бъдат очаровани.
Хората искат да познават местата откъдето пазаруват или собствениците на услугите, от които се възползват. Идеалното място за това е точно вашия бизнес уеб сайт. Ако притежавате екип, не ги крийте, покажете колко сте задружни и колко се гордеете с професионализма ви. Всичката тази информация може да я представите по атрактивен начин на страницата ви „За нас“ или още на началната страница на сайта ви. Това със сигурност ще предизвика лоялност от страна на клиентите ви.
Какво търсят вашите клиенти в един уеб сайт?
Независимо, дали сега тепърва се планирате изработка на фирмен уеб сайт или вече имате такъв, но той не задоволява потребностите на бизнеса ви, обърнете внимание на нещата, които ще изброим по-долу. Повечето от тях не са тайна, но в бързината често ги забравяме и се отклоняваме от основната идея. Това се случва така, защото интернет и изобщо онлайн пространството предлага безброй решения и възможности и опитвайки се да се възползваме от всичко, пропускаме главната идея. Стига приказки, нека да започваме!
Точка 1: Кое прави вашия бизнес уникален?
Както обърнахме внимание по-горе, на този въпрос трябва не само вие да си отговорите, ами и да успеете да отговорите в уеб сайта си за всички потенциални клиенти, които ще го посетят. Ако ви е по-лесно, напишете го на лист хартия, помислете какви са позитивите на бранда ви, спрямо конкуренцията, колко опит имате и с какви партньори работите. След това се запитайте защо клиентите използват вашите услуги или купуват от вас.
Добре е да не прекалявате с количеството текст. Избройте всичко, но кратко. Ако пък бизнесът ви е фокусиран върху екипната дейност или е в техническа сфера, винаги можете да изработите кратко видео, което да се вижда още на началната страница. Видеата с дължина от 2-3 минути са много добра реклама и определено дават ясна представа какъв е един бизнес, какъв е екипът му и дейността му.
Това, което не ви съветваме да правите е, да се изразявате лошо за конкуренцията, за клиентите, партньорите или други страни във вашия бизнес. Най-добре е да се придържате към строго позитивен светоглед.
Точка 2: Какво предлагате?
Уеб сайтът трябва да бъде прост. Тестове показват, че влизайки на дадена страница, ако посетител не разбере в рамките на секунда, две за какво става въпрос в този сайт и какво предлага, го напуска и отива другаде.
Основната ви идея, услуга или продукт трябва да са кристално ясни още на началната страница. Постарайте се, около това да изградите всичко останало.
Това, което не ви съветваме е, да слагате прекалено много детайли на началната страница. Със сигурност искате да представите най-добрата си страна и да изясните всички условия за вашите продукти или услуги, но ако отегчите клиентите си, то те ще се пренасочат към вашите конкуренти. Ако пък идеята ви е, да сложите много информация, за де не ви притесняват клиентите по телефона, ще ви разочароваме с фактът, че този, който е решил да ви се обади, ще ви се обади. Тоест, дори и да имате написано абсолютно всичко в детайли, клиентът ще ви звънне, за да потвърди, дали е вярно, валидно, налично и тн.
Точка 3: Контактна информация, включваща телефон и физическа локация
Някои компании нарочно не слагат точни контакти на уеб сайта си, защото не искат хората да ги посещават на място. Проблемът с този подход е, че това не изгражда доверие в клиентите, а точно обратното. Макар офисът ви да е съвсем малък или да работите от вкъщи, добре е на уеб сайта ви да има контакти, включващи и телефон и адрес.
Оповестявайки вашето местоположение, дори и когато не посрещате на него клиенти, показва на всички, които са попаднали на вашия уеб сайт, че вашия бизнес е легитимен.
Точка 4: Отзиви
Освен самите отзиви, в това число влизат всякакви видове признания, като награди, грамоти, списъци с клиенти, решени казуси и др. Не е никак лошо, да покажете на бъдещите ви клиенти, че други хора са ви се доверили. Такива похвати са основополагащи при изграждането на доверие.
Точка 5: Сигурност
Уеб сайтовете, които съдържат лична информация и профили на клиенти, е необходимо да бъдат подсигурени с криптирана връзка. Това се прави със специални SSL сертификати, които се добавят към вашия сайт. Ако имате сайт за електронна търговия, в който клиентите могат да пазаруват чрез карта, тогава този сертификат защитава данните им.
Още една стъпка към изграждането на доверие във вашия уеб сайт е, да обясните на посетителите, че данните им са защитени.
Точка 6: Лесна употреба и навигация
Уеб сайтът трябва да е лесен за ориентиране. Важно е, да знаете на какво биха кликнали вашите клиенти, кое ще им е по-интересно и как това ще доведе до продажба. Когато сте наясно с тази информация, обмислете структурата на сайта си.
Точка 7: Ясни указания
Обяснете на вашите клиенти, стъпка по стъпка, как да направят поръчка, коя страница да посетят и тн. Не се заблуждавайте, че щом на вас ви е ясно и те ще се досетят. Ако продавате онлайн не забравяйте, да сложите информация за доставката, нейната цена и времетраене. Ако сайтът ви е труден за ориентиране и не сте дали ясни указания, най-вероятно ще загубите доста потенциални клиенти.
Съвет от нас: Добавете страница с „Често задавани въпроси“.
Точка 8: Поощрявайте обратната връзка от вашите клиенти
Не се страхувайте от обратната връзка. Благодарение на нея, ще знаете къде какво можете да подобрите, като процес на работа, качество на продукт, доставка, опаковка и др. Може да предложите малък бонус, който да поощри клиентите ви да ви дадат обратна връзка.
Точка 9: Ясни призиви за действие
Бутоните на уеб сайта ви са много важни. Те трябва да се открояват, да е ясно къде водят и каква е целта им. Ако продавате нещо, бутонът към самата продажба трябва да е с надпис „Купи“ - кратко, точно и ясно. Ако бутонът води към информация, можете да използвате „Още информация“ или „Научи повече“. Интернет е огромно пространство, което често оставя хората объркани, старайте се да не ги затруднявате допълнително с неясни призиви за действие.
Всички тези точки, са нещата, които вашите клиенти ще потърсят на вашия уебсайт. Ако си изработвате уеб сайта сами е добре да помислите за всяко едно от тях. Ако пък се доверявате на агенция, тогава обмислете ги и ги обсъдете с нея, за да може те да изградят сайта ви по начина, по който си го представяте.