OffNews.bg

За първи път: В британските магазини се появи сляпа Барби

По рафтовете на британските магазини за играчки се появи нова кукла от популярната серия „Барби“ - „Сляпата Барби“. Това е най-новата серия кукли, лансирана след излизането на „Барби със синдром на Даун“ и предназначена да разшири представите на децата и техните родители за многообразието на хората.

Разработката на производителя на новата кукла „Барби“ - Mattel, е направена в сътрудничество с Американската фондация за слепи (AFB) и Кралския национален институт за слепи (RNIB), съобщи Би Би Си.

Куклата изпълнява много функции, които не само я правят по-точно изображение на сляп човек, но и ще бъдат особено интересни за игра на слепи или слабовиждащи деца.

„Сляпата Барби“ се продава в комплект с бастун и тъмни очила, а дрехите ѝ са специално изработени с повече релефи, за да могат слепите деца и децата с увредено зрение по-лесно да си представят тоалетите ѝ.

Погледът на куклата е насочен леко нагоре и настрани, както често се случва при слепите хора.

Надписът „Барби“ върху кутията, в която се продава куклата, е на Брайлова азбука - специален „език“, съставен от изпъкнали точки, които могат да се „четат чрез докосване“.

Телевизионната водеща и активистка за правата на хората с увреждания Луси Едуардс води кампания за информиране на всички за слепотата и загубата на зрение. Самата тя губи зрението си на 17-годишна възраст и, както сама признава, едно сляпо Барби „означава всичко за нея“.

„Като тийнейджърка се чувствах социално изолирана, не само заради загубата на зрението си, но и защото нямах никакви ролеви модели (т.е. модели за подражание), които да изглеждат като мен. Много се срамувах, че ходя с бастун. Но ако имаше Барби с бастун, щях да се отнасям към моя по съвсем различен начин и нямаше да съм толкова самотна по пътя към приемането на себе си и на своята слепота", признава Луси Едуардс..

"Чудесно е, че децата с нарушено зрение вече имат възможност да играят с Барби, която прилича на тях самите. Много сме доволни от детайлите, вложени в дизайна на новата „Барби“: релефните дрехи, бастуна и тъмните очила“, казва Деби Милър от Кралския национален институт за слепи в Обединеното кралство.