Технологичен мениджър e арестуван за убийството на основателя на Cash App Боб Лий
Американската полиция арестува технологичен мениджър за убийството на основателя на технологичната компания за милиарди долари Cash App Боб Лий. Той беше намушкан смъртоносно на 4 април в Сан Франциско.
Лий е открит да се препъва по улиците на града около 2:30 ч. тихоокеанско време на 4 април, кървящ от прободна рана. По-късно 43-годишният Лий умира от раните си в болница.
Арестуваният е Нима Момени, 38-годишният основател на софтуерната компания Expand IT. Той е задържан в град Емеривил в района на залива, където компанията му има офиси, съобщи началникът на полицията в Сан Франциско Уилям Скот.
"Можем да потвърдим, че г-н Лий и г-н Момени са се познавали", каза Скот, цитиран от Ройтерс. Той отказа да опише естеството на връзката им или защо са били заедно тази нощ.
Убийството на Лий предизвика недоволство в Сан Франциско и на други места заради голямата престъпност в града на фона на ширещата се бездомност и публична употреба на наркотици. Сред тези критици беше милиардерът, основател на SpaceX и собственик на Twitter, Илон Мъск, който написа в Twitter, че "насилствената престъпност в Сан Франциско е ужасяваща" и обвини града, че твърде лесно освобождава от ареста извършители на насилствени престъпления.
Окръжният прокурор на Сан Франциско Брук Дженкинс отвърна на удара на Мъск, като го обвини в разпространяване на дезинформация за престъпността.
"Трябва да отбележа, че безразсъдни и безотговорни изявления като тези, съдържащи се в туита на г-н Мъск, които предполагат неверни обстоятелства за смъртта на г-н Лий, служат за заблуда на света във възприятията му за Сан Франциско, а също така оказват негативно влияние върху търсенето на справедливост за жертвите на престъпления", заяви Дженкинс.
Основаната от Лий Cash App е услуга за мобилни разплащания, достъпна в Съединените щати и Обединеното кралство, която позволява на потребителите да прехвърлят пари един на друг с помощта на приложение за мобилен телефон. В момента стойността ѝ е 40 млрд. долара, според Forbes. Откакто беше пусната през 2013 г., потребителската ѝ база рязко нарасна и през 2017 г. достигна седем милиона месечни активни потребители, а през 2020 г. се увеличи до 30 милиона.