OffNews.bg

Служителите в най-големите технологични корпорации подкрепят Харис за президент на САЩ

Служителите на много от най-големите технологични компании в САЩ подкрепят с огромно мнозинство номинираната за кандидат за президентските избори от Демократическата партия Камала Харис, въпреки че някои от най-влиятелните технологични милиардери дадоха подкрепата си за републиканеца Доналд Тръмп. Това показват най-новите данни на платформата за политически наблюдения "ОупънСикретс" (OpenSecrets), информира Ройтерс.

Според данните служители на "Алфабет" (Alphabet), "Амазон" (Amazon) и "Майкрософт" (Microsoft) са дарили милиони долари за кампанията на Харис, значително повече от служителите, които са избрали да дарят определена сума за бившия президент Тръмп. Данните на "ОупънСикретс" включват дарения, направени от служители на компаниите, акционери и близки членове на семействата им.

Някои технологични милиардери, като главният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск и съоснователите на фирмата за рисков капитал "Андерсен Хоровиц" (Andreessen Horowitz) Марк Андреесен и Бен Хоровиц, застават зад Тръмп, аргументирайки се с позициите на бившия президент относно икономиката, данъците и големия бизнес.

Така президентските избори, насрочени за 5 ноември, разделиха Силициевата долина, някога бастион на подкрепата за демократите и либерализма.

Инвеститорът Рийд Хофман от компанията за рисков капитал "Грейлок" (Greylock) и предприемачът Марк Кюбан обещават подкрепа за кандидатурата на Харис за Белия дом, с надеждата тя да прокара повече права, свързани с абортите, и политики, насочени към развитието на технологичния сектор.

През последните години обаче някои други лидери от сектора се обявиха срещу бизнес политиките на президента Джо Байдън, в това число срещу сливания, придобивания и затягането на поверителността на данните.

Самите компании не могат директно да даряват за федерални кампании, включително президентски, съгласно американското законодателство.

Служители на "Алфабет" и нейните дъщерни дружества, сред които е и "Гугъл" (Google), и членовете на техните семейства са дарили досега 2,16 милиона долара за кампанията на Харис, близо 40 пъти повече, отколкото за кампанията на Тръмп, според данните на "ОупънСикретс".

Служителите на "Амазон" и "Майкрософт", както и членовете на семействата им, са дарили съответно 1 милион и 1,1 милион долара за кампанията на Харис.

За сравнение, кампанията на Тръмп е събрала 116 000 долара от служители на "Амазон" и 88 000 долара от работници на "Майкрософт".

Даренията на служителите на "Амазон" - вторият по големина работодател в САЩ, изпреварват тези от други служители на фирми за електронна търговия в страната и физическите лица в търговията на дребно.

Например, служителите на "Уолмарт" (Walmart) са дарили общо 275 000 долара както на Харис, така и на Тръмп, като и двамата кандидати за президент са получили почти една и съща сума като финансиране. Кампанията на Тръмп е спечелила 144 000 долара от служители на "Уолмарт", с около 14 000 долара повече от тази за кампанията на Харис.

Даренията за кампании идват най-вече от корпоративни служители, които имат повече разполагаем доход от типичния складов работник или касиер, каза Сара Брайнър, директор по проучванията в "ОупънСикретс".

Според нея корпоративните служители на "Амазон" и други технологични компании често правят повече пари от тези в "Уолмарт", което им дава повече свобода на действие да допринасят за политически кампании.

Работниците и техните семейства на "Мета" и "Епъл" все още не са достигнали границата от 1 милион долара дарения за кампанията на Харис, но продължават тенденцията тези дарения да изпреварват тези за Тръмп.

Служителите на "Мета" са дарили 25 000 долара на Тръмп в сравнение с 835 000 долара за Харис, докато служителите на "Епъл" са дарили общо 44 000 долара на Тръмп в сравнение с 861 000 долара на Харис.

Силициевата долина традиционно се възприема като по-ляво ориентирана. През август повече от 100 инвеститори на рисков капитал заявиха в писмо, че ще подкрепят Харис.