OffNews.bg

Линията на Вагнер. Пригожин заповяда изграждането на отбранителни рубежи в Луганска област

Частната военна компания „Вагнер“ на Евгений Пригожин е започнала през октомври изграждането на отбранителна линия в Луганска област. Очакването е дължината й да е десетки километри и да прикрие подходите към Лисичанск и Луганск, съобщи руското издание „Делфи Новости“.

Заповедта за изграждането на рубежите е издадена лично от собственика на ЧВК „Вагнер“ Евгений Пригожин. За строителството на „линията на Вагнер“ се използват разработени в СССР бързоходни траншейни машини БТМ-3, които дълги години са били забравени в складовете на руското министерство на отбраната. Опитът от Втората световна война показвал, че инвестицията в изграждането на такива рубежи в повечето случаи не са оправдани. Идеята на Пригожин среща критика включително в средите на руските военни.

Наемниците на „Вагнер“ освен, че воюват, са се превърнали и в общи работници и в свободното от участие в боевете за Бахмут време копаят траншеи. Изграждането на редутите е започнало в района на населеното място Горское.

Предполага се, че Линията на Вагнер ще се проточи на десетки километри. Още преди Пригожин е предлагал изграждането на такива „отбранителни рубежи“ по цялата дължина на границата с Украйна. Укрепленията се разполагат в тила на ЧВК „Вагнер“, които водят настъпателни боеве към Бахмут. Това издава опасения на Пригожин, че е възможен пробив на украинската армия.

Украинците, според изданието „Медуза“ вече веднъж надхитриха противника, който имаше намерение да гради такива укрепления на границата между Харковска и Луганска област в района на Кременна. Вместо да удари там, ВСУ минаха към пробив на отбраната северно, където нямаше такива рубежи, а руските войски, способни да отблъснат атаката бяха малко.

Основният проблем на такива укрепени линии е, че те са безполезни, ако не бъдат прикрити с голямо голичество войски и артилерия. И, както показва историята на Втората световна война, тези рубежи могат да бъдат разкъсани в най-тесните им участъци и да бъдат преминати. Затова според военни експерти усилията, хвърлени за тяхното строителство в повечето случаи не се оправдават.