Китай започна подмяна на руските двигатели на изтребителите си с мотори собствено производство
Китай започна да оборудва флотата от най-новите си изтребители с двигатели собствено производство тип WS-10, за да замени използваните досега двигатели руско производство, съобщи South China Morning Post.
Централната телевизия в Китай показа в една от програмите си кадри на базирания на самолетоносач изтребител J-15, известен като "Летящата акула" (считан за аналог на Су-33), който ясно показва, че този самолет е оборудван с двигатели WS-10 вместо с използвания досега руски AL-31F (всеки J-15 и Су-33 има два двигателя). Според вестника турбореактивните двигатели, проектирани от Китай, са инсталирани и на редица други бойни изтребители от клас PLA Jian, като J-10, J-11, J-16 и J-20.
За замяната на руските двигатели AL-31F в изтребителите J-15 съобщи и американското специализирано издание The Drive. "Десет години след като китайският изтребител J-15 извърши първите си кацания и излитания от самолетоносач, се появиха данни за боен самолет, базиран на самолетоносач, оборудван с двигатели WS-10 собствено производство", се казва в публикацията. Изданието отбелязва, че J-15 е последният китайски самолет от семейството на Су-27, който е получил руски силови агрегати. Според The Drive, по този начин Китай ще продължи да се отказва от чуждестранните двигатели в полза на собствените си. Изданието признава, че новият двигател е монтиран не в новопостроен изтребител, а на самолет, летял преди това. "Както и да е, досега не е виждан боен J-15 с WS-10", пише The Drive.
Китай усъвършенства и модернизира самолетните двигатели WS-10 повече от 10 години. В предишната версия те се смятаха за доста ненадеждни и неподходящи за използване във ВВС.
В същото време зависимостта на Китай от Русия за двигателите остава в производството на бомбардировачи с голям обсег H-6K. През 2020 г. беше съобщено, че един от китайските военно-транспортни самолети Xian Y-20 е получил национални турбовентилаторни двигатели WS-20, които имат по-голяма мощност от руския Д-30КП-2, инсталиран на по-ранни образци на тази машина. Въпреки това все още не е известно дали Y-20 е претърпял масова ремоторизация.