Фирмата, предизвикала световния ИТ срив, се извини с ваучери за 10 долара
CrowdStrike - фирмата, отговорна за глобалния ИТ срив, се извини на засегнатите дружества и потребители с ваучери за 10 долара за UberEats.
Компанията за киберсигурност, чиято актуализация на софтуера миналия петък засегна 8,5 милиона компютри по целия свят, заяви в имейл до своите партньори, че признава, че инцидентът е довел до допълнителна работа, предаде Би Би Си.
"За да изразим нашата благодарност, следващата ви чаша кафе или пък среднощна закуска е за наша сметка!" написа CrowdStrike, като насочи хората да използват код за достъп, с който ще бъдат спестени 10 долара.
Някои обаче посрещнаха жеста с насмешка. Един от потребителите на Reddit го определи като "абсолютна клоунада".
Потребител на LinkedIn, който твърди, че е партньор на CrowdStrike, написа: "Жестът с чаша кафе или намаление за Uber Eats като извинение не изглежда да компенсира десетките хиляди загубени човекочасове и доверие на клиентите заради инцидента от 19 юли".
CrowdStrike потвърди пред Би Би Си, че е изпратила ваучерите на своите партньори, които са помогнали на клиентите да се справят с последиците от прекъсването.
Оказа се, че част от ваучерите не работят. "Uber го отбелязва като измама поради високия процент на използване", призна CrowdStrike.
Това се случва на фона на нарастващите въпроси за това каква финансова компенсация ще могат да поискат клиентите на CrowdStrike.
Фирмата обеща да подобри тестовете на софтуера си, след като дефектна актуализация за системите Windows предизвика масовия ИТ срив.
Грешката доведе до проблеми в банки, болници и авиокомпании.