OffNews.bg

Най-горещите модни тенденции това лято, отразени от GLAMI, в модното им проучване

Tоплото време най-после е факт, което означава, че е време да сменим палтата и ботушите с тениски и къси панталони. Лятото на 2022 г. е дългоочаквано за европейците, тъй като е първото лято без ограничения от почти три години. Много клиенти вече харчат пари за новия сезон и не пестят средства за модерни тоалети и плажно облекло. Това ясно се вижда от модното проучване на GLAMI, водеща европейска платформа за пазаруване на дрехи онлайн, проведено в девет европейски страни.

Въпреки че много от нас се завръщат в офиса, изглежда, че удобните дрехи, които доминираха по време на работата от вкъщи, продължават да бъдат избор номер 1 на потребителите в Европа. Вижте най-горещите модни тенденции това лято, отразени от GLAMI!

Шопингът за летни дрехи е в разгара си

За никога не е тайна, че българите обичат лятото, а особено че българките обичат да си купуват летни дрехи. Затова, не е изненада, че повечето анкетирани българки вече са започнали да пазаруват летни тоалети. Топлите дни започнаха сравнително рано в България тази година, затова цели 35 % са започнали да пазаруват още през април, докато останалите 24% са чакали до май. Оказва се, че само едва 4% ще изчакат да дойде юни, за да си търсят летни модни придобивки.

Цветовете на това лято са пастелни

В днешно време, все повече дами избират меките и неутрални тонове за топлите дни, в сравнение с ярките цветове, популярни през изминалите сезони. 50 % от анкетираните жени избират пастелни цветове като бяло, бежово, меки нюанси на синьо, розово, зелено и жълто за тоалетите си това лято, последвани от други 32 %, които заявяват, че предпочитат ярки цветове.

Знаете ли че?

Според отговорите на модното проучване на GLAMI, повечето българки имат 2-3 бански, които носят по различни поводи (69% от анкетираните жени).

Удобството е от ключово значение

Едно е сигурно – хората днес предпочитат комфорта повече от всякога. Жените избягват да носят високи токчета - 53% от участвалите заявяват, че носят токчета много рядко, само няколко пъти в годината за специални поводи, а 16% казват, че изобщо не носят токчета. Повечето анкетирани дами търсят спортни и удобни тоалети не само в ежедневието си (74%), но и по време на почивка (65%).

Изборът на мъжете също е в полза на комфорта - 90% предпочитат да носят удобни тениски, шорти, маратонки и т.н. по време на летните си ваканции и имат много малък интерес към елегантните дрехи.

Все пак, може би има шанс елегантността да се върне на мода, тъй като 33% от анкетираните дами търсят елегантни облекла за лятото.

Българските мъже също ходят на почивка с излишен багаж

Слагането на излишен багаж в куфарите за лятна почивка се счита за женска черта, но се оказва, че мъжете също не са имунизирани към неправилното планиране. 42% от мъжете, участвали в модното проучване на GLAMI твърдят, че са склонни да слагат твърде много дрехи в багажа си, които в крайна сметка не носят, точно както правят и 62% от анкетираните жени.

През 2018 г. GLAMI стартира серия от пазарни проучвания, базирани на редовно събиране на данни, наричани Fashion (Re) search. Проучванията обслужват усилията на компанията да предоставя актуална и подходяща информация на медиите и търговците на дребно за тенденциите на модния онлайн пазар . Последното проучване е проведено в 9 европейски държави (Чехия, Словакия, Гърция, Румъния, Унгария, Хърватия, Словения, България, Испания) чрез интервюиране на повече от 26 000 потребители на GLAMI (2 443 в България) на възраст над 18 години. Онлайн въпросниците бяха попълнени през април 2022 г.