OffNews.bg

Gucci отбелязва стогодишнината си с изложба във Флоренция

За да отбележи стогодишнината на марката Gucci, креативният директор Алесандро Микеле готви изложба в галерията Gucci на Площад Пиаца дела Синьория във Флоренция. 

Компанията, основана от Гучо Гучи като фирма за пътни чанти, преминава през преломни моменти, откакто Микеле е начело в последните 6,5 години. Озаглавена „Архетипове“, изложбата представя 15 от най-емблематичните рекламни кампании от времето на Микеле. Някои от тях са с транссексуален модел, само цветнокожи или лица от ежедневието.

Изложбата ще бъде възпроизведена в седем града в света, включително Шанхай, Токио, Сидни и Сеул.

Като куратор на „Архетипове“ дизайнерът до голяма степен се отклонява от участието на знаменитости. Вместо това дава приоритет на кампаниите, които са имали най-голям културен резонанс до момента.

Според Микеле кампанията с участието на Хари Неф, Петра Колинс и Дакота Джонсън, които се разхождат из поле с диви цветя, е доказала, че конвенционалната мода греши, като е създала „абсолютно актуални женски образи“.

„Ако модата и модният пазар искат да продължат да имат сцена, трябва да има някакво движение. Тази кампания по един много нежен и много поетичен начин даде пространство и глас на свят с много различна женственост“, допълни Микеле.

Еклектичният стил на Микеле, който измина дълъг път към налагането на дрескод, независещ от пола, си създаде група от поддръжници. 

Според дизайнера марката е насочена към хора от всякакви възрасти.

Пандемичната година е белязана от нови сътрудничество с марки като Норт Фейс, Кен Скон и Баленсиага.