OffNews.bg

Шокиращи реклами от миналото (снимки)

В последните години все повече се обръща внимание на дискриминацията и избягването на стереотипи, в това число при регулацията, свързана с рекламите, които стигат до голям брой потребители.

Във Великобритания ще започнат да действат и нови правила за рекламите, като те вече няма да могат да показват как мъжете или жените не са способни да свършат едно или друго - например да поправят кола.

Регулаторът, който следи за спазването на подобни правила, обяви, че засилването на стереотипите на пола пречи на хората, икономиката и обществото, съобщава Би Би Си.

Правилата обаче далеч не са били толкова строги в миналото. Ето няколко реклами, които са считани за напълно приемливи, но днес изглеждат шокиращо:

1975 година: „Невинността е по-секси, отколкото си мислиш“

Love Baby's Soft е фирма за козметика, която предлага на млади жени продукти, чийто аромат наподобява този на бебе.

Една от рекламите им включва дете, което държи плюшено мече, а надписът гласи: „Защото невинността е по-секси, отколкото си мислиш“.

В рекламата се казва още: „Love Baby's Soft е този неустоим, чист аромат на бебе, достатъчно пораснал, за да е секси. Ухае меко. Чисто и невинно. Вероятно е най-секси ароматът наоколо". 

1970 година: „За по-лесно шофиране“

Автомобилите Mini не са имали проблем със стереотипа на жените, които са по-лоши шофьори от мъжете.

Тяхната реклама от 1970 г. включва жена с широко отворени очи, която изглежда стресирана, докато кара.

Текстът под снимката гласи: „Няма за какво да мислите по време на шофиране, защото ние се справяме с уредите вместо вас“.

1970 година: „Разходи се върху нея“

Това е реклама на панталони. В рекламата се вижда жена в ролята на кожено килимче, а мъж стъпва върху главата ѝ. 

"След като погледна панталоните на господин Легс, тя беше готова да го накара да се разхожда върху нея“, се казва в текста на рекламата.

1969 година: „Тя ще те последва навсякъде“

Реклама на цигари Tipalet пък предлага на мъжете да издишат дима от цигарите в лицето на жена. "Издишай дима в лицето ѝ и тя ще те последва навсякъде", гласи текстът. 

1961 година: „За какво друго са съпругите“

Очевидно рекламата е насочена към мъжете, които се грижат за семейството. Тя е за многофункционален кухненски продукт.

Всъщност според Kenwood уредът „прави всичко освен да готви. За това са съпругите“. 

1959 година: „Мъжете са по-добри от жените“

Рекламата на пуловери започва с гръмкото "Мъжете са по-добри от жените" и продължава: "На закрито жените са полезни, дори приятни. В планината те са безполезни“.

1953 година: "По-щастлива с "Хувър"

Според компанията "Хувър" това, което иска всяка жена за Коледа е прахосмукачка. В рекламата жената лежи на пода и се радва на новата си прахосмукачка, докато останалите ѝ подаръци са все още неотворени. 

1947 година: "Винаги ли е незаконно да убиеш жена?"

Рекламата е за пощенски печати. Червенокосата Мориси е служител в пощенска станция и не обича машината, на която работи. Един ден слага новия пощенски печат във формата на розова панделка и започва да се наслаждава на работата си. 

След като споделя, че откакто ползва новия печат, работи по-бързо и има време да клюкари с колежките си, шефът й решава да я убие. "Винаги ли е незаконно да убиеш жена", се чудят създателите на рекламата.