OffNews.bg

ВМРО: Да не се бърза с обществените поръчки за столичния транспорт

От ВМРО призоваха Столична община да не се бърза с обществените поръчки за транспорта. Повод за това са публикации, че през април се очаква обявяването на обществени поръчки за автобуси на Столичния автотрансторт, съобщи председателят на Областния комитет на ВМРО в София Владимир Митов. 

Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера внася писмо с предложения, които целят предотвратяване на възможните проблеми при обновяването на автопарка в столицата. Призивът му е отправен към "Столичен автотранспорт" ЕАД и заместник-кмета по транспорта Евгени Крусев.

Много неща трябва да се случат преди доставката на нови автобуси и като процедури, и като инвестиции. Предвижда се доставка на 120 броя автобуса на метан. Това означава, че първо трябва да се разшири капацитетът на метан-станциите на градския транспорт или да се изградят нови. В противен случай рискуваме да има автобуси, но да няма къде да зареждат или това да става бавно, което значи нарушение на графиците на линиите, обяснява общинският съветник от ВМРО.

Според Контрера за електробусите и хибридните автобуси са нужни са зарядни станции, които трябва да  бъдат изградени и платени от общината. Без инвестиции в инфраструктурата можем да поставим системата пред риск. Правило е, че автобуси следва да се закупуват с оглед на линиите, които ще обслужват, а не да се доставят автобуси и после да се мисли по кои линии ще се пуснат, допълва още той.

От ВМРО подкрепят усилията на Столична община и на "Столичен автотранспорт" за доставка на електробуси и на такива, които ползват метан. В писмо до заместник- кмета по транспорта те посочват, че първо трябва да бъде ясно кои линии ще се обслужват, за да се изградят зарядните станции. 

Заложените 20 бр. електробуса са крайно недостатъчни. Трябва да бъдем по-амбициозни, за да се усети икономическият и екологичният ефект - намаляване на вредните газове, запрашеността и шума, е мнението на съветника.  Тези превозни средства следва да се пуснат по линии, обслужващи центъра и големите квартали, където замърсяването е значително, каза Карлос Контрера. 

От ВМРО смятат, че тъй като става дума за големи инвестиции, то общината може да разгледа и варианти за публично- частни партньорства, така ще се осигурят поне още 50-60 електробуса. 

За да се изяснят всички тези въпроси общинският съветник предлага създаването на специална комисия в Столичния общински съвет, където да се включат представители на общината, "Столичния автотранспорт" и ЦГМ с конкретни решения.