В ''Автомагистрали'' ЕАД има стая за спешна помощ - с хидромасажен душ, луксозни чаршафи и шоколад...
В сградата на "Автомагистрали" ЕАД на столичния бул. "Цар Борис ІІІ" има стая за "спешна помощ" с хидромасажен душ и шоколадови бонбони, стана ясно на брифинг на служебния министър на регионалното развитие Виолета Комитова.
След като по-рано днес новото ръководство на "Автомагистрали" встъпи в длъжност, се появиха и първите разкрития - луксозната стая за "спешна помощ", откъдето имаше включване на живо по време на брифинга.
Въпросната стая се намира на седмия етаж. След проверката се оказва, че макар и предназначено за спешна медицинска помощ, в помещението няма никакви медикаменти.
В стаята обаче има спалня с нови чаршафи, възглавници и кърпи, хидромасажен душ, смарт телевизор, бонбони и безалкохолни напитки, диван и маса.
"Спалня за спешна помощ"
Хидромасажният душ
Гардеробът, в който има използвани чехли, нови кърпи и чаршафи, както и напитки и бонбони
На същия етаж има и малка стая за почивка.
Автомагистрала "Хемус"
В 6 участъка на АМ „Хемус“ сме си купили магистрала „на зелено“. 1,38 млрд. лв. са платени авансово от Агенция „Пътна инфраструктура“ на „Автомагистрали“ ЕАД за строителството на първите 6 участъка от магистрала „Хемус“. Това са 71% от общата стойност на договора за тези отсечки, възлизаща на 1,95 млрд. лв., като от проекта са завършени само 4%. 675 млн. лв. са платени авансово от „Автомагистрали“ ЕАД в периода юни-август 2020 г. за участъци от автомагистралата, за които няма издадени строителни книжа, съобщи още регионалният министър Виолета Комитова.
Към момента строежът на "Хемус" продължава само в участъците 1, 2 и 3 с обща дължина 51,5 км. от общо 237 км.
"Фирмите, които работят в участъци 1, 2 и 3, не са спирали да строят, защото те имат разрешения за строеж, имат пари, имат и договори. Те са получили много повече пари, отколкото е необходимо. Не бих спряла строеж без причина. Никой от нас няма интерес и досега не съм издала нито един акт, с който да наложа спиране. Вярвам, че най-скъпото строителство е недовършеното", заяви още Комитова.
В последните три участъка пък строителство изобщо не е започвало, а участъците 4, 5 и 6 имат само устройствен план.
"Във всички тези участъци – 4, 5, 6, 7, 8 и 9, няма как да се спре строителство, което не е започвало", допълни Комитова.
Началникът на ДНСК Влади Калинов съобщи, че в участъци 3 и 4 на магистралата са увредени около 84 декара горски площи. Там са извършени изкопи, като обаче земната маса не е извозена, за което ще бъде подаден сигнал до Министерството на околната среда и водите.
Стана ясно още, че краен срок за завършването на магистралата не може да бъде даден, а предишният обещан - до 2024 г., няма как да бъде спазен. Причината - проектирането не е започнало навреме, коментира арх. Иван Шишков – съветник на регионалния министър.