Транспортът - още от същото
Ивайло Московски сякаш е абониран за министерското място в транспортното ведомство. Плевенчанинът утре ще започне третия си мандат в третото правителство на Бойко Борисов.
Безалтернативността му на този пост до голяма степен се дължи основно на факта, че той е един от най-верните хора на лидера на ГЕРБ.
В началото на мандата на първото правителство на Борисов той бе заместник на Александър Цветков, но след няколко скандала около Автомобилна администрация и строителството на неизползваемия интермодален терминал край Драгоман, Московски излезе на първа линия. Междувременно той бе натрупал точки като ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“.
Наистина при досегашните му опити той не се справи с финансовото и управленско блато нито в железниците, нито в пощите, нито с корупцията в бившето ДАИ, но това не попречи на възпитаника на УНСС да получи шанс да се пробва за трети път.
Новото в случая е, че по време на служебния кабинет Христо Алексиев поведе нещата в доста по-различна посока. Беше спряна меко казано странната концесионна процедура за летище София, от която се чакаха да потекат милионите за спасяването на БДЖ чрез огромно авансово плащане - условие, което отблъсна много от сериозните кандидати в процедурата. Бяха прекратени и скандалните рамкови договори в Национална компания "Железопътна инфраструктура", чрез които два консорциума си разпределяха милиони левове всяка кодина и бе уволнено ръководството на БДЖ, което превърна компанията в жив мъртвец. Веднага започнаха и активни преговори с китайската CRRC за доставка на нови влакове и мотриси и за откриването на завод за асемблирането им у нас.
Изобщо куп интересни начинания, от които изобщо не е ясно дали нещо ще остане при третия Московски мандат.