OffNews.bg

Свиленски: Българските превозвачи бяха предадени от премиера

Българските превозвачи бяха предадени от премиера и министъра на транспорта. Председатели сме на Съвета на Европейския съюз и не можем да защитим националните си интереси.

Проблемът с приемането на Пакета за мобилност ще засегне около 70 000 наши превозни средства и над 190 000 български шофьори, които ще останат без работа, заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България” Георги Свиленски.

Както винаги, за премиера трябва да има някой виновен. Този път няма как да е виновна БСП, че правителството проспа над година, за да вземе отношение по Пакета за мобилност и по защита на правата на българските превозвачи и шофьори. Борисов намери виновник и това са Чърчил и Рузвелт- че така са разпределили България в тази част на Европа”, добави народният представител.

Свиленски допълни, че през ноември м.г. правителството е взело решение как да гласува транспортният ни министър на Съвета по транспорт. Позицията на правителството ни е била: „Българската страна, благодари на Естонското председателство за положените усилия за постигане на напредък по отношение на предложението, подкрепяме доклада за напредъка с оглед подготовката за по-нататъшен напредък по предложенията за предложенията за автомобилен пакет”. Правителството е взело и решение, с което министърът на транспорта Ивайло Московски или упълномощени от него лица да вземат участие в заседание, касаещо Пакета за мобилност, за да изложи позицията на България.

Според Свиленски на заседанието на Съвета по транспорт на 5 декември 2017 г., представителите на всички държави взимат отношение. Например Румъния е изразила притеснение относно ограничаването на каботажа, въпроса за връщането у дома, както и забраната за ползване на седмична почивка в кабината на водача и др. Отношение взимат и: Ирландия, Австрия, Чехия, Великобритания, Финландия, Испания, Португалия, Франция, Германия, Белгия, Словения, Швеция, Дания, Унгария, Латвия, Малта, Холандия, Люксембург, Хърватска, Полша, Гърция и Италия. България е мълчала.

„Там където е било обсъждането, страната ни мълчи, а тук казват, че защитават интересите на българските превозвачи. Трябва да им е ясно, че през тази една година, те са били предадени от българското правителство. Тук си говорим едно, на срещата с Макрон в Евксиноград също, но там, където трябва да бъдат отстоявани българските интереси, министър-председателят и министърът на транспорта – мълчат”, отсече Свиленски. Едва в миналия петък, когато НС прие позиция, с която задължи правителството да вземе решение и да каже какво защитава от исканията на превозвачите, има раздвижване. След това премиерът се е срещнал с еврокомисаря по транспорта Виолета Булц, която му е отговорила - да си дадем предложенията. Свиленски обясни, че това означава, че до вчера българското правителство не е имало позиция и предложение по казуса, за да защити българските превозвачи. Той добави, че „БСП за България” ще поиска утре министър-председателят да докладва в парламента - какво е свършило правителството за превозвачите. 

Драгомир Стойнев: Имаме нужда от нови ядрени мощности

Нашата позиция е ясна и категорична – България има нужда от нови ядрени мощности. За нас проектът АЕЦ „Белене“ винаги е бил на дневен ред“. Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Драгомир Стойнев на пресконференция в централата на партията. „Въпреки удължаването на работата на 5 и 6 блок в АЕЦ „Козлодуй“, след 10 години ние трябва да ги нарежем на скрап. Тогава какво ще правим? Трябва да имаме сигурна мощност“, допълни Стойнев. Той припомни, че по инициатива на БСП, правителството трябва да изготви пътна карта за рестартиране на проекта „Белене“, което е гласувано преди около месец и половина. „Настоявахме за отмяна на прословутия мораториум. Тогава ни се обясняваше, че това не зависело от парламента. Хубаво е, че сега се говори за този проект“, коментира народният представител. Той подчерта, че са изминали 10 години откакто е бил спрян. „Искаме да се убедим дали това не е поредната ПР акция на правителството. Искаме да говорим с конкретика – какви са стъпките и какво трябва да се случи“, каза още Стойнев.