OffNews.bg

Спаси София: Ако й трябват коли, СО да купува малки, а не мощни автомобили

Независимият общински съветник Борис Бонев днес изпрати официална позиция до кмета на София, в която настоява поръчката за нови луксозни служебни автомобили да бъде изцяло прекратена, а не просто временно спряна

Бонев е изпратил и официално питане до Фандъкова, в което настоява за отговори кой ползва служебните автомобили на Столичната община и защо са решили, че се нуждаят от толкова скъпи автомобили. “Настоявам за преразглеждане на списъка на служители, които разполагат със служебен автомобил. Само общината има 108 такива, което води до разходи за закупуване, гориво и сервизно поддържане. Голяма част от тези задължения на общинските служители могат да се извършват пеша, с градски транспорт, а защо не и с велосипед?” - допълва Борис Бонев.

Той пита и каква е необходимостта за закупуване на толкова мощни коли, цитирайки поръчката, където е записано, че лимузините трябва да са с минимум 170 конски сили. “Кому са необходими толкова мощни коли от по 60 000 лв. за градски условия? Тези возила се ползват за служебни задължения, най-често за обикаляне на обектите, които се намират в рамките на няколко километра. Не може ли същата работа да бъде извършена с малък и икономичен автомобил? Управляващите най-замърсената, задръстена и икономически бедна европейска столица дават възможно най-лошият пример пред обществото. Докато призовават софиянци да не използваме личните си автомобили, управляващите продължават да демонстрират обратното и за мен това е недопустимо.” - обяснява Бонев.

Според него, тази ситуация поставя въпрос за служебните автомобили и намаляване на техния брой. Според официалните данни на Общината, за една година се харчат около 250 000 лв. за сервиз и поддръжка на тези автомобили, без това да включва разходите за гориво. “В същото време, ключови звена на общината са недофинансирани, а заплатите на експертите, на които разчитаме за качествени проекти - са много ниски. Такъв пример е Софияпроект - общинското предприятие, където се проектират големите инфраструктурни обекти в града. От работещите там зависи качеството и скоростта на ремонтите, но заплатите са ниски, а щатовете - крайно недостатъчни. В подобни подобрения трябва да се инвестират средствата, не в мощни лимузини.” - категоричен е общинският съветник.

От Спаси София казват, че при доказана необходимост за смяна на стари общински автомобили, за които се дават много пари за сервиз и поддръжка, може след време да се обяви нова поръчка за закупуване на икономични малки автомобили, но само при условие, че общият им брой бъде драстично намален.