Пазарджик оряза автобусни линии, учители пътуват на стоп за работа
Десетки селища около Пазарджик останаха без автобуси, след като преди 3 дни общината обяви временните разписания на междуселищните линии в сила от 1 януари тази година.
Така курсовете до много от селата са драстично съкратени по искане на превозвачите. Мотивите им са, че няма пътници, малкото хора ползват незаконни таксита, а обществените автобуси се движат празни, пише „Марица“. От общината обяснили на изданието, че до повечето селища се запазват по три курса дневно, но признали, че до някои за момента няма транспорт.
Юнион Ивкони сътвори „транспортна бомба“, спря линии и промени часовете на автобусите, пътниците са в ужас, съобщи PZDNES.com. От началото на годината линията Пазарджик – Боримечково е закрита, алармира кметът на селото Велин Георгиев. В селото живеят 62 деца, които всяка сутрин пътуват с градския транспорт до Калугерово, а по обяд пак с него се прибират у дома.
На практика тези деца трябва да спрат да ходят на училище, защото не всички родители имат лични автомобили, а в същност образованието е задължително, казва кметът, който вече е адресирал молба за разглеждане на случая и съдействие до кмета на общината – Серьожа Лазаров и до управата на автогарата в Пазарджик. Същевременно децата са си купили карти за транспорт още преди Нова година, а сега те се оказват ненужни.
В първия учебен ден учителите са смутени, че няма как да се придвижат до работа. Елена Иванова, учителка в село Ковачево, казва пред камерата на бТВ, че едва днес, в първия учебен ден след ваканцията се е сблъскала с липсата на транспорт, отишла и се върнала от работа на автостоп. „Имам колеги, които трябва да пътуват до Ковачево, Калугерово и Черногорово, как да бъдем на работа в 8 часа. На този студ какъв автостоп? Ето сега се връщам от Ковачево на автостоп, но това не може да продължава дълго“, възмущава се учителката.
Същият е проблемът и за другите работещи в околните села, и за пътуващите граждани. Фирмата-превозвач „Юнион Ивкони“ обаче изпълнява това, което й е вписано по договора с общината и то е в сила от 1 януари т.г. По правило държавата и общините субсидират транспорта за селата и трудно достъпните места, припомня бТВ. А в Пазарджик общината е пресметнала, че вече е на предела и решава да оптимизира транспортната си схема, в резултат на което нерентабилните линии са зачеркнати. И си признава, че не е уведомила за промяната.