OffNews.bg

Първи данни за София: Васил Терзиев води с 10% на Хекимян, бие и на балотаж

Балотаж в София между Васил Терзиев и Антон Хекимян и победа за кандидата на ПП-ДБ ("Спаси София") прогнозира първото официално социологическо проучване в тази кампания - на Центъра за анализи и маркетинг на Юлий Павлов.

Според изследването, проведено точно в началото на предизборната кампания, на първи тур Терзиев би получил 33,8% от гласовете, а Хекимян (кандидат на ГЕРБ-СДС) - 23,7%.

На евентуален балотаж Терзиев би спечелил с 55,7% срещу 40,3% за Антон Хекимян.

Ето как биха изглеждали резултатите на първи тур:

Прогнозата за балотажа:

При листите за общинския съвет в София никой не събира мнозинство. Тази на ПП-ДБ ("Спаси София") излиза на първо място с 35%. На второ място е листата на ГЕРБ-СДС с 25,1%.

Важно ли е ДС миналото на предците

По-голямата част от анкетираните, 42,6%, посочват, че ДС миналото на бащата или дядото на даден кандидат по-скоро не е важно, защото никой не носи вина за действията на роднините си.

34,7% са на обратното мнение – че миналото на роднините е важно, дори при положение че самият кандидат е бил дете преди 1989 г., когато Държавна сигурност е функционирала.

ПСА – да се мести или не

Паметникът на съветската армия да си остане на мястото, отговарят най-голям дял от респондентите – 30,7 на сто.

По-добре е той да бъде преместен в музей, смятат 27,8%.

22% от запитаните посочват, че според тях паметникът трябва да бъде разрушен.

46,3% са твърдо решилите да гласуват. Други 10,1% казват, че ще гласуват, но още не са решили за кого. 15,8 на сто още не са решили дали ще отидат до урните. 27,8% посочват, че по-скоро няма да отидат да гласуват.

Проучването на Центъра за анализи и маркетинг е проведено между 30 септември и 3 октомври 2023 г. сред 1003 пълнолетни граждани на София с двустепенна гнездова извадка с вероятност, пропорционална на размера на гнездата. 1% от всички анкетирани съответства на 10 000 души. Методът е чрез пряко стандартизирано интервю "лице в лице". Възложител на изследването е Центърът за анализи и маркетинг.