OffNews.bg

Парламентът се сети да забрани на шофьорите да карат дрогирани

Депутатите установиха забрана да се управлява автомобил след употреба на наркотици с промени в Закона за движение на пътищата на първо четене.

Според сегашния закон забраната е двусмислена и е причина употребилите наркотици да се измъкват от отговорност в съда. 

Според действащите текстове забраната е за шофиране "под въздействие" на дрога и алкохол.

Така полицаите вече няма да е нужно да доказват, че шофьор е управлявал под въздействие на дрога, а само, че е употребявал такава. В текста на закона беше записано "под въздействие", което било довод в съда от страна на дрогираните шофьори да доказват как и на какви органи им е въздействал наркотикът, а за да е по-категорична забраната - след поправката текстът се промени на "след употреба на".  

Обединени патриоти, които са вносители на поправката, обясниха, че в стария вид законът се е използвал като мотив за освобождаване от наказателна отговорност и оспорване на категорично доказаната употреба на наркотици.

Промяната беше приета единодушно от всички депутати. 

ГЕРБ също прокара две поправки в закона за движение по пътищата. Те бяха представени от депутата Станислав Иванов.

Първото прието предложение даде възможност на автобусите в София да се движи по трамвайните линии. Втората поправка предвижда във всички градове в страната, където има зелена или синя зона за платено паркиране - когато на автомобил му бъде поставена скоба и водачът не си е заплатил глобата до 19.00 часа превозното средство ще бъде вдигано с паяк.

Макар че се чуха много критики към предложенията мнозинството ги прие, не отчитайки мненията, казани в зала, че може да се е случило нещо с човека, чийто автомобил е закопчан, както и че след като колата ми бъде вдигната, ще трябва да плаща и за часове наказателен паркинг.

Николай Тишев от БСП пък се обърна към депутатите: "Кой каквото сънува и променяме Закона за движение по пътищата. Някой депутат го изпреварят двама мотористи и на другия ден пак променяме закона. Този закон е "миш маш", каза той.

От Воля останаха засегнати, тъй като техните предложения за промени в Закона за движение по пътищата не бяха приети. "Не ги приемате само защото са на Воля", бяха категорични депутатите на Марешки. 

Техните предложения бяха да има посттерминал във всяка патрулка, за да се плащат глобите от съгрешилите шофьори директно на пътя, второто им предложение беше при отнемане на регистрационната табела - да се сваля само едната, а не двете, както е сега в закона, за да може да се идентифицира колата и третото им предложение беше да се установи 1.5 метра дистанция при изпреварване на велосипеди и мотоциклети.