OffNews.bg

Министър Гвоздейков отрече правителството да е разпъвало чадър над 'Лукойл', нарушенията били извън България

Правителството не е прикривало никакви нарушения на "Лукойл", а твърденията на Делян Добрев, че кабинетът помага на "Лукойл" да заобикаля санкциите на Европейския съюз не отговарят на истината.

Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков пред бТВ.

"Лукойл" трябва да изпълнява българското законодателство и ако има проблем, контролните органи трябва да се задействат незабавно. Доколкото знам, това не е така. Става въпрос за нещо коренно различно. "Лукойл" трябва да декларира всеки продукт, който влиза и излиза от България и това може да бъде лесно проверено. Нарушенията не са на територията на България, компетентните органи трябва да се намесят сериозно", бе категоричен Гвоздейков.

Транспортният министър коментира и твърденията на премиера Николай Денков, че в Министерския съвет има повече от един министър на ГЕРБ.

"Част съм от правителството, но не знам кои точно са предложени и номинирани от ГЕРБ. Всички министри са одобрявани както от ГЕРБ, така и от ПП-ДБ. Щом премиерът казва, че има номинации на ГЕРБ, може да е така. Не мога да кажа поименно кои са", каза Георги Гвоздейков.

Той допълни, че не е съгласен с думите на Десислава Атанасова от ГЕРБ, която обяви, че 90% от управленската програма не е изпълнена.

"От самото начало правителството работи в неспокойна атмосфера. Това ни кара да бъдем по-отговорни и дейни, за да докажем, че си вършим работата. Мен това ме мотивира. Вероятно има грешки, но нека продължим напред. Грешките, които аз допускам, са, че понякога се доверявам на хората повече, отколкото трябва и това ми играе лоша шега, но си правя изводите. Получавал съм забележки за това, което съм забавил в процеса на работа", посочи още Гвоздейков.

По думите на транспортния министър, "ако не хванем този влак за модернизация на железниците сега, значи като общество сме много зле". 

Той допълни, че заради липса на модернизация и изоставане от развитието на технологиите в сектора, българските железници изостават със 70 години от държавите с най-модерни влакове. И уточни, че за момента има проблеми с обявени поръчки за доставка на нови влакове със средства от Плана за възстановяване и устойчивост.

Другият голям проблем е модернизацията на пощите, но обясни, че се търси начин "как да накараме тази система да работи и има начини".

"Изработихме план за преструктуриране на "Български пощи", който предстои да бъде разгледан от Европейската комисия", каза министърът.