OffNews.bg

Като станах кмет, най-младият Икарус ми беше набор

Не е важно ти какво четеш, важно е какво четем аз и читателите. 

Това казва премиерът Бойко Борисов на вицето си Томислав Дончев на правителственото заседание днес по повод публикуваните информации, че България е на челно място по кражби на евросредства в доклада на ОЛАФ. 

Усетихте нервния глас на Томислав Дончев, той е заради моя разговор с него. "Явно, че неговият английски е в пъти по-добър от моя, той казва „Аз чета, документът е пред мен и такова нещо, което ти ми твърдиш, че четеш, няма”. А аз, тъй като ми обърнаха внимание, огледах сайтовете и видях чудовищно нещо – България, Румъния и Унгария най-корумпираните, с най-много дела. И му казвам: Колега, това как си го допуснал? И той казва: „Аз чета и такова нещо не пише”. Казвам му: Не е важно ти какво четеш, важно е какво четем аз и читателите. И ще излезеш да го опровергаеш. Той казва: „Няма да излизам да опровергавам нещо, което не пише. Да четат”. Казвам: За съжаление не четат, разказва Борисов на министрите, според стенограмата на заседанието. 

Оттам идва натискът, който упражних срещу него да коментира тази тема, обяснява Борисов. 

"Предвид факта, че в някои издания видяхме заглавия от типа, че ОЛАФ е казал, че България е най-корумпираната или най-много злоупотребява с еврофондовете: в самия доклад няма нито един текст, който съответства на това заключение или на тази констатация, уточнява Дончев. По думите му: "Във всички изнесени данни няма нито един процент, нито едно число, което да потвърждава нещо подобно. Там, където наистина страната би могла да бъде наредена в лидерска позиция сред останалите държави, това е по броя подадени сигнали, което едва ли би следвало да изненадва някого. Ако обърнете внимание броят сигнали за 2015 г., които са получени в Европейската служба за борба с измамите, България фигурира с 34 сигнала, два от държавни институции и 32 от частни субекти. Тя, разбира се, не е абсолютен шампион в тази дисциплина, доколкото броят сигнали, примерно, в Германия е равен, в Италия са 40, в съседна Румъния са 49. Само че обръщам внимание, че става дума за сигнали, тоест, някой имал подозрение или съмнение, че в някой изпълняван проект има нещо нередно и е подал сигнал на ОЛАФ, което е напълно в реда на нещата. Европейската служба за борба с измамите, заедно с локалния партньор АФКОС, който е дирекция в МВР, в такива ситуации веднага стартира проверка и, ако е необходимо, стартира разследване". 

Аз го отдавам не само на предизборната кампания, а и на този яд, че по всички параметри, които и ЕВРОСТАТ вчера даде – намаляване на безработицата, ръстът на икономиката, повишено потребление, сиреч параметри, при чието изчисляване не участваме, за да ни заподозрат, че някой напудря данните, те са факти. За първи път хората харчат повече за образование, коментира Борисов. 

С една дума, понеже борбата в България не е да управляваш, в България борбата е да си опозиция и всеки търси каквото и да било, какъвто и да е елемент за атака. И когато една такава мълва… направо надминават Гьобелс – e повторена многократно, лъжата става истина, обобщава Борисов. 

За цената на билета в София: 

От вчера слушам за тази цена на билетчето – 80 цента. Видяхте колко е в Гърция, 2 евро в Брюксел. Ще кажат: „Има разлика в заплатите”. Ами тук в пъти е разликата в цената на билета! Автобусите и тролейбусите са едни същи. Метрото ни е по-ново, по-хубаво и по- във всяко едно отношение. 

С цялото ми неудобство, не ме карайте да реагирам аз. Всеки да си следи темата и да обяснява. Защото, помните преди три години каква еуфория беше в българския парламент, когато от БСП казваха, че лявата вълна идва, и че президентът Оланд и социалистите са победили във Франция, Ципрас в Гърция, и че започват да текат медът и маслото, ще се вдигат заплатите, а ще намаляват данъците... Хубаво е да се помни. В момента и във Франция, и в Гърция данъците растат, стачки, митинги, протести точно на тези хора, които доведоха на власт социалистите. 

С една, дума не винаги това, което правим, може да заслужи одобрение. Ако има референдум да се вдигне ли цената на билетчето, аз знам изходът какъв ще бъде. Но ако има и референдум „Искате ли старите „Икарус”-и”… Защото не беше толкова далече времето като станах кмет, най-младият „Икарус” в София и тролей ми бяха набори – 47-48-годишни. А сега като гледате – всичко е ново. Дотацията на държавата към София и на София към билетчетата е 90 милиона на година. С по 90 милиона на година за градския транспорт знаете ли колко булеварди, мостове и естакади в София ще се построят и т.н., и т.н.

Повече характер, повече здрави нерви и обяснения! Лесно е да се подведем и ние по тази тема, но резултатът е стар „Икарус” на 50 години, зимата – студено, а лятото – топло. Сега сядат хората – климатик, отопление, интернет и като намерят автобус със счупена седалка веднага това е новина. Знам колко е непопулярно, но тук кметът на София има цялата ни подкрепа за действията.