Как Витоша може да бъде върната на гражданите: предложенията на Демократична България
Връзката с Витоша е блокирана. Достъпът е крайно ограничен. Програмата ни за управление на общината предвижда възстановяване на достъпа до Витоша основно чрез въжени линии. В момента повечето от лифтовете не работят по вина на собственика. Той не ги поддържа по начин, който да е достъпен за гражданите на София.
Това заяви кандидатът на "Демократична България" за кмет на София арх. Борислав Игнатов на дискусия под надслов "Ще върнем Витоша на гражданите. Знаем как."
Какво ще направим ние? Първото и основно - със законовите средства ще говорим със собственика. Главното на този разговор ще бъде, че ще му бъдат наложени санкции, ако продължава да държи в неизправен вид съоръженията. Според това дали той ще вземе мерки да станат достъпни, или ще продължи по същия начин - чрез санкции и законови средства ще вървим към придобиване на тези съоръжения обратно за общината. Това е правилният и възможен начин да се гарантира обществен достъп и тези съоръжения да функционират, подчерта Игнатов.
Трасетата и въжените линии трябва да бъдат запазени. Но ние сме против прокарването на нови просеки и допълнителна сеч в гората. Целта ни е гражданите да имаме достъп до Витоша, който да позволява спорт и туризъм през всеки сезон. А най-важни са децата: предвидили сме конкретни мерки как да бъде осигурен достъпът на ученици до планината чрез общински автобуси и инструктори, коментира кандидатът на "Демократична България" за кмет на София.
Той акцентира, че нито един независим кмет не може да гарантира изпълнението на програмата си, без да има общински съветници:
Независимият кмет няма никаква гаранция, че програмите му ще бъдат изпълнени. Без общински съветници той има "перфектното оправдание": Ние много искахме, но не стана! - обясни арх. Борислав Игнатов.
Едно от най-големите престъпления на досегашното управление на Столична община е пленяването на нашата планина. Това управление лиши вече няколко поколения деца на София от възможностите, които ние сме имали. Тази планина на всички софиянци ни е много близка, тя ни е създала култура на планинарство, отношение към природата и към спорта и е част от идентичността на софиянците, а и на всички български граждани тя принадлежи като природно богатство. И затова аз наричам с тежката дума престъпление отнемането на планината и правенето й на заложник на частни и конюнктурни интереси, заяви кандидатът за общински съветник от листата на "Демократична България" Марта Георгиева.
Няма никакъв проблем да се подобри достъпът до планината - нито правен, нито икономически, нито финансов. Редовният градски транспорт беше спрян през 2003 г. поради недостиг от 200 000 лева от хазната на общината. При тази инфлация 200 000 лева сега да са станали 300 000 лева - бюджетът на общината е милиард и половина лева! Въжените линии бяха приватизирани заради недостиг от 300 000 лева. Държавата субсидираше въжените линии, затова реши да ги приватизира. Те са приватизирани за сравнително смешна сума, отбеляза кандидатът за общински съветник от листата на "Демократична България" Тома Белев.
Според него трябва да се възстанови достъпността до Витоша и с градския транспорт, защото към момента градският транспорт не достига до всички лифтове - това е напълно възможно с решение на общинския съвет.
Първата работа на съветниците от "Демократична България" е да предложим общината да възложи изработването на подробен устройствен план, за да се ремонтират пътните отсечки, които са в лошо състояние. На второ място трябва инвестиции в алеите и в туристическата инфраструктура. Има начини как да се променят нещата, трябва само политическа воля. Това е липсващото от 2003 г. насам. Няма политическа воля жителите на София да имат достъп до среда, която им дава възможност да възстановят силите си и да запазят здравето си, заяви Тома Белев.