Иво Мирчев, ДБ: Служебното правителство работи по-добре от това на ГЕРБ
След бъдещите парламентарни избори политическите сили трябва да се държат по-адекватно при преговорите за съставяне на правителство, коментира депутатът от “Демократична България” Ивайло Мирчев в сутрешния блок на Нова телевизия.
“Видяхме този път как една партия, получила доверието на хората, изразяващо се в 65 депутати в Народното събрание, да се държи сякаш има 165, а на нея и трябват 121. Надявам се на следващите избори да не говорим за един списък с министри и премиер, който без да знаем имената, да трябва да одобрим, а да има коалиционно споразумение”, каза той.
Мирчев посочи, че зад коалиционното споразумение стоят реални ангажименти на политиците пред хората, които са дали доверието си. Според него с мандат на ДПС, ГЕРБ и БСП не може да има управление. На въпрос какво се променя при това положение той изтъкна, че промяната я има и се изразява в това, че Бойко Борисов вече не е фактор.
“Промяната се вижда и от работата на служебното правителство, което показа, че може да върши доста прилична работа, повече отколкото правителство на ГЕРБ”, каза Мирчев.
Ивайло Мирчев коментира, че има множество факти за корупционния модел на ДПС и за институционалното обслужване на почетния им председател Ахмед Доган. Той посочи като примери Росенец, схемата със студения резерв за ТЕЦ Варна и удълбочаването на Варненското езеро, за които държавата е дала стотици милиони левове.
“В детската градина, когато някое момченце хареса някое момиченце има много по-солидни аргументи, отколкото ДПС, когато излезе и каже: “Вие сте на Прокопиев и Сорос”, тъй като ние нямаме ТЕЦ, нямаме пристанище, нямаме си “Росенец”, не сме участвали в корупционни сделки и в компрометирани обществени поръчки и няма какво друго да кажат. Това обаче в последните 10 години се изтърка”, заяви той.
На въпрос за служебните автомобили на държавните институции Мирчев посочи, че след негови въпроси към всички 17 министерства е установено, че те се обслужват пряко от 3 хил. автомобила и хиляда шофьори.
“Оказа се, че служебните коли и шофьори са за два батальона. Сериозно можем да увеличим българската армия и да я подсилим в северния й фланг, ако тези хора ги преобразуваме във военни отделения. Това не мисля, че съответства на начина, по който българските висши държавни чиновници трябва да се държат и трябва да дават пример”, допълни той.