ГЕРБ: В МРРБ цари хаос, милиони българи ще страдат заради Комитова
През последните 4 месеца пътното строителство е в застой, който обрича милиони български граждани за години напред и причина за това е невъзможността на служебното правителство да управлява големите проекти. Това обявиха от ГЕРБ в отговор на днешните обвинения на министър Виолета Комитова, че са допуснали АМ „Хемус“ да се строи незаконно, скъпо и без гаранция за качество.
От партията на Бойко Борисов зоват в следващия служебен кабинет "инфраструктурата да бъде водещ ресор, както и да бъдат назначени хора, които могат да управляват".
Според герберите през последните 4 месеца строителството вече не е основен приоритет, а в МРРБ цари хаос.
"Това, което ни интересува, е строи ли се АМ „Хемус“. Отговорът е "не" и всеки, който иска, може да мине и да се убеди сам. Бавят се всички отчуждителни процедури. Явно това не е на дневен ред. Единственото, което се прави е да се констатира, че са се извършили нарушения. Настояваме следващото служебно правителство да изведе регионалната политика като основен приоритет и да даде ръководството му на истински експерти“, заяви Петя Аврамова, която бе регионален министър в третия кабинет на ГЕРБ.
Тя изтъкна, че в актуализацията на държавния бюджет са предвидени само 100 млн. лв. за АПИ.
"В момента наблюдаваме една експотенциална крива на геометрична прогресия на нарастване на изричане на неистини, и една математическа функция, която клони към 0 за свършената работа по темата за спешните ремонти на язовири, които носят заплаха за живота и здравето на хората", добави Лъчезар Борисов, който бе министър на икономиката в правителството Борисов-3.
Днес наследникът му на поста Кирил Петков обяви, че и десетте язовира, чийто ремонт е завършил до момента, нямат дори разрешително на строеж и на практика са незаконни.
По думите на бившия зам. министър на регионалното развитие Николай Нанков служебното правителство „симулира дейност“, „не придвижва на йота процедурите“ и „целта е да се компрометира ГЕРБ“, защото всичко по „Хемус“ и пътя Видин – Ботевград е било документално подготвено с изключение на отчуждителните процедури.