OffNews.bg

Четири десни партии с обща листа в София, ще работят за Мая Манолова (видео)

Четири десни формации -  Движение България на гражданите (ДБГ), Земеделски народен съюз (ЗНС), НДСВ и Път на младите ще участват с обща листа за общински съветници в София.

Най-вероятно тя ще бъде водена от лидера на ДБГ Димитър Делчев, който е познато лице сред десните хора в столицата. Окончателното решение се очаква през следващата седмица, а до тогава форматът е отворен и към други политически формации, чиито убеждения са вдясно от центъра.

Днес Манолова се срещна с представителите на четирите формации и подписа заедно с тях платформа за гражданско управление на столицата. 

Целта ни е хората в София да живеят свободно и по-добре. Дигитализацията на Столична община е от ключово значение. Гражданите трябва да могат от вкъщи да подадат заявление и получат услуга, заяви председателят на ДБГ Димитър Делчев. Според него с кмет Мая Манолова ще бъде изкоренен корупционният модел в общината и до обществените поръчки ще могат да достигнат много повече фирми от малкия и средния бизнес.

Станимир Илчев от НДСВ обяви, че е радостен да подкрепи Манолова за кмет на София и че с нейното влизане на "Московска" 33 започват реформите в развитието на града.

"Тя има много голям шанс. Ще има симпатизанти и подкрепа в не само в нашата, но и в други листи и като кмет ще умножи по десет капацитета, който демонстрира като омбудсман в защита на гражданите", сатегоричен бе Илчев.

Ето и пълният текст на документа, подписан днес от четирите формации: 

ПЛАТФОРМА ЗА ГРАЖДАНСКО УПРАВЛЕНИЕ
НА СОФИЯ

Ние, представителите на партиите и формациите от десния и дясно-центристкия спектър,

• ПП „Движение България на гражданите“
• ПП „Земеделски народен съюз“
• ПП „Национално движение за стабилност и възход“
• „Път на младите“
от една страна и от друга
гражданският кандидат за кмет на столицата Мая Манолова

демонстрираме политическа воля за обединение около настоящата
ПЛАТФОРМА ЗА ГРАЖДАНСКО УПРАВЛЕНИЕ
като се ангажираме да изпълняваме следните политики за подобряване на живота на гражданите на Столична община, отразяващи дясно-центристката визия за нов модел на управление:

1. Въвеждане на дигитална община, в която всички общински административни услуги могат да се предоставят по електронен път. Всяка преписка и нейното разпореждане ще са проследими онлайн.
2. Категоричен ангажимент за неувеличаване на местните данъци за гражданите.
3. Въвеждане на по-справедлива методология при изчисляване на „такса смет“ – преминаване към модела „замърсителят плаща“.
4. Намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса. Намаляване числеността на чиновниците с поне 10% и провеждане на тестове за професионалната им компетентност.
5. Извършване на независим външен одит на общинските дружества за установяване на корупционните практики в управлението им, които натоварват сметките на гражданите.
6. Борба с явните и скрити форми на картелност и монополизъм чрез подобряване на прозрачността в обществените поръчки и спиране на дискриминацията на малки и средни предприятия. По този начин ще се повиши конкуренцията и ще спре изкуственото завишаване на цените на стоките и услугите, за които се плаща с публичен ресурс.
7. Пренасочване на поне 50 % от инвестиционните разходи от курортна инфраструктура (аквапаркове, кашпи, шадравани и др.) към основна транспортна мрежа - околовръстен път, вътрешни рингове, естакади, пешеходни надлези и подлези и др.
8. Компенсиране на собствениците на имоти, които са отредени за междублокови пространства или зелени площи, с равностойни общински имоти или суми от държавния и общинския бюджети, за да се запазят настоящите общи пространства и да се даде възможност за изграждане на нови паркове.
9. Промяна на модела на управление на „Топлофикация“ и премахване на политическия чадър над него с цел подобряване на работата и качеството на услугата за гражданите, както и за преодоляване на задлъжнялостта му в размер на над 835 млн. лв.
10. Изработване на аудиовизуална карта с нишите за инвестиране в столицата и системното й публикуване на страниците и в рубриките на световните бизнес-медии.
11. Започване на програма за цялостно възстановяване на тротоарите в София и освобождаването им от паркирали автомобили.
12. Насочване на средствата, събрани от Синя и Зелена зона към същинското решаване на проблема с паркирането чрез изграждане на паркинги извън платното за движение.
13. Преодоляване на кризата с недостига на места в детските градини, включително и чрез предвиждане на стимули за изграждане на частни детски градини и други форми.
14. Предприемане на конкретни мерки за чистотата на въздуха и гарантиране на чиста и безопасна среда за живот и икономическо развитие, присъщи на всеки съвременен столичен град.
15. Безусловна защита на свободата и сигурността на гражданите, както и на техните права, включително личното достойнство на всеки човек.
16. Подобряване на транспортната схема в столицата и нейните райони с мерки, както следва, но не само:

• съобразяване на маршрутите на обществения транспорт с нуждите на гражданите в съответните райони;
• откриване на повече линии за нощен транспорт за необхванатите към момента квартали;
• подобряване условията на труд и възнагражденията на заетите в системата на градския транспорт;
• въвеждане на единен билет с електронен вариант и справедлива цена, валиден поне 75 минути, за целия обществен транспорт в столицата;

17. Децентрализация на отговорности и ресурси към районните администрации.
18. Създаване на непосредствена връзка между управлението на града и неговите жители чрез допитвания и реални обществени обсъждания, провеждани чрез електронни системи, по важните за столичани въпроси.

В РЕЗУЛТАТ НА ГОРНИТЕ, НО И ДРУГИ ДЕСНИ И ДЯСНО-ЦЕНТРИСКИ ПОЛИТИКИ
ДО КРАЯ НА ПРЕДСТОЯЩИЯ УПРАВЛЕНСКИ МАНДАТ
СОФИЯ ТРЯБВА ДА ИМА:
1. Изцяло завършен околовръстен път на столицата и започнати вътрешни рингове.
2. Нито едно дете няма да бъде в списък за чакащи за детска градина деца.
3. Изцяло електронни административни услуги, достъпни дистанционно от гражданите и бизнеса.
4. Буферни паркинги до метростанциите в периферията на града.
5. Изграждане, включително и с публично-частно партньорство, на паркинги за поне 100 000 автомобила.