OffNews.bg

Борисов подкара джипа към АМ Европа: Беше нива, сега стъпваме на асфалт

Премиерът Бойко Борисов подкара джипа днес и инспектира строителните дейности в участъка Сливница-Драгоман по изграждането на магистрала „Европа“. 

Преди три месеца беше нива, а сега ще стъпим на асфалт, подчерта министър-председателят.  

Проектът стартира в средата на май тази година, ще бъде завършен до 2021 г. и се изпълнява със средства от републиканския бюджет по програма „Ново строителство“ на Агенция „Пътна инфраструктура“. 

Премиерът Бойко Борисов отбеляза, че строителните екипи са свършили много работа и успешно са се справили с всички изкопи. „Първо минаваме по нивите, после на чакъл и след това - на асфалт. Инвестирали сме и сме го дали на хората“, заяви министър-председателят Бойко Борисов. С премиера Борисов по време на огледа бяха министърът на икономиката Емил Караниколов и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. 

Стартът на инспекцията започна от първия надлез, който ще свързва магистралата със Сливница. „Само за три месеца, когато стартирахме проекта, има изграждане на 100 % на някои дейности“, обяви заместник-министър Нанков.

Инспекцията показа, че напълно готова е стабилизацията на земната основа, на 70% е приключено развалянето на старите канавки, над 40% от изкопните дейности са изпълнени. Работи се по 4 големи съоръжения – подлези, надлези и два пътни възела, а теменужките, които бяха в района на Алдомировското блато, са преместени. 

„Това е по-лекият участък от АМ „Европа“, след 25 дни започваме по-тежкия“, допълни заместник-министър Нанков и даде още подробности по изпълнението на строителните дейности.

Министърът на икономиката Емил Караниколов отбеляза, че без инфраструктурата, никой инвеститор няма да дойде. А заради политиката на българското правителство инвестициите ни се увеличават и безработицата е на рекордно ниски нива. 

Асфалтът не се яде, но чрез него се правят заводи и се получават заплати, заяви Борисов, който откри новите производствени мощности и разширяването на производствения център на Кока-Кола в Костинброд.