СО: Таблата за градския транспорт са бавни, защото показват повече информация
Новите табла на спирките на градския транспорт в София са бавни, защото съдържат повече информация от старите.
Това обясниха от Столична община след запитване на OFFNews, провокирано от сигнали на читатели. Едно от оплаквания бе именно, че информацията сега се сменя на 24 секунди, докато преди времето, оставащо до пристигането на всяка линия, се изписваше на всеки 3 секунди.
"Старите табла предоставят минимална информация за пътниците. Единствената информация, която се визуализира на старите табла, е номерът на превозното средство и времето за пристигане на следващото на съответната спирка. Новите табла предоставят освен текущата информация за времето на пристигане на превозното средство, неговия номер, текущ час, направление, както и имат възможност за визуализация на сервизни данни, свързани с промяна на направления, временна организация на движение и други полезни данни за пътниците", посочват от общината.
Оттам допълват, че времето за показване на информацията в таблата е съобразено с времето за гласово оповестяване и визуализиране на информацията. Техническа възможност за намаляване на интервала имало, но не отговориха дали ще го намалят или не заради оплакванията.
Цена
Целият проект за поставяне на 600 табла струва 2 386 728 лв. с ДДС. В нея е включено съставянето на проекта, доставката и монтажът, осигуряването на захранване, въвеждане в експлоатация, осигуряване на комуникационна свързаност GPRS/3G, както и гаранционна поддръжка за 3 години.
В зависимост от вида на електронното табло и обемът на съпътстващите дейности за изпълнение и мястото на изпълнение средната цена е около 3300 лева за единична бройка.За сравнение, средната цена на старите табла е била 3400 лева.
На обявената обществена поръчка се е явил само един проект, който в момента виждаме из столицата - този на „Консорциум Информационни транспортни системи 2013“, чийто адрес е в Румъния, на ул. „Чернавти“ в Букурещ. Заради липсата на конкуренция обаче поръчката е прекратена и после обявена повторно, като този път са се явили две предложения, едно пак на румънците, а другото на „Телелинк“ ЕАД.
Таблата не са изработени в България. Данните, които се показват на тях, са от мобилната версия на страницата на Център за градска мобилност и към момента се извършват настройки и съвместяване с тази системата. Това води до честото показване на 0 минути до и след идването на дадено превозно средство.
"GPS системата в колите на градския транспорт изпраща сигнал къде се намира в момента превозното средство и мери времето до пристигане на база това разстояние. Времето, за което се стига от една спирка до друга, зависи и от трафика в момента. Има случаи, в които реално малко разстояние се изминава за повече от средното време за преминаване. GPS системата няма как да мери колко коли има пред автобуса и за колко време той ще премине през едно кръстовище. Затова друг компонент от проекта за Интегриран градски транспорт е монтиране на системи за управление на трафика на ключови кръстовища с движение на градски транспорт. Чрез тях колите на градския транспорт ще могат да преминават с предимство и да се избягва натрупване на закъснения", допълват от Общината.
Колкото до критиките за тихия звук на таблата, оттам коментират, че силата на звука се регулира поетапно за всяко едно табло в зависимост от местоположението му, нивото на шум на околната среда и в зависимост от влиянието на различни фактори като интензивност на трафика, близост жилищни сгради и др.
Монтираните ЕИТ в София са общо 3 вида според броя на обслужваните линии на градския транспорт - едноредови за до 3 преминаващи линии на обществен транспорт, двуредови – от 4 до 7 преминаващи линии, триредови - за над 7 преминаващи линии.
Срокът за пълно приключване на проекта беше края на месец октомври, като дотогава все още са се извършвали довършителни работи по настилките и околното пространство около таблата. След това ще бъде извършена проверка на свършената работа и ще се установи има ли повредени настилки заради монтажа.