Ентусиасти искат да върнат логото на Coca-Cola на кирилица
Кампания във Facebook събира съмишленици, които искат логото на Coca-Cola да бъде изписвано на кирилица.
Целта на групата е да събере 10 000 харесвания преди 24 май, деня на българския език и писменост, и да се изпрати писмо до представителството на Кока-кола в България, за да върне старото лого на кирилица.
Хората, които са започнали кампанията са написали за себе си, че нямат общо с компанията, освен че пият нейните продукти от време на време. "Най-общо можем да се определим като хора, които вярват в осъществяването на една малка, но добра идея"
Историята показва, че Кока-Кола има интересно минало в комунистическа България. Всичко започва през 1965 г., когато в България започва да се произвежда Кока-Кола - един от най-ярките символи на капитализма. И така се дава начало на една от най-куриозните истории от времето на Студената война.
Тончо Михайлов, технолог в поделението за безалкохолни напитки на българското предприятие "Тексим", е изпратен в Париж на служебна командировка. От „Тексим” искат да правят оранжада и една от задачите на Михайлов е да опита подобни напитки във Франция и да посети предприятия, работещи в бранша.
Там той опитал Фанта, харесала му е, но без да знае, че тя се произвежда от компанията-табу, отива на среща вицепрезидента на Кока-Кола за Франция княз Александър Макински и в дух на разбирателство двамата уговарят посещение на представители на Кока-Кола в България.
От корпорацията са изключително изненадани, че българин проявява интерес за сътрудничество, предвид славата на страната ни като един от най-верните сателити на СССР. В този момент обаче компанията следва политика на световна експанзия и поканата е добре дошла.
Връщайки се в България, Тончо Михайлов осъзнава, че посещението му в завода на Кока-Кола може да доведе до доста сериозни последици за него. Тревогата му се засилва и в докладите си за посещението във Франция той спестява епизода с Кока-Кола с надеждата от компанията да не отдадат особено значение на поканата му и всичко да се размине.
От американската компания обаче спазват уговорката и се обаждат с предложение техни представители да дойдат на посещение у нас. На Тончо Михайлов му се налага спешно да признае на шефа на "Тексим" Георги Найденов за случилото се в Париж. Хрумва му компромисно решение - да предложи на Найденов да договорят у нас да се произвежда оранжадата "Фанта".
След разговор с бившия първи Тодор Живков, който дава позволение, представители на американската компания стъпват на родна земя и почти скоропостижно подписват договор за доставка на безалкохолната напитка в България. Освен, че тази световна напитка за първи път стъпва на територия, отвъд Желязната завеса, за първи път в историята логото й се появява на друга азбука, освен латиницата.