6-секунден хумор
Ако сте попадали на кратко и забавно клипче в социалните мрежи, най-вероятно, без да разберете, сте гледали вайнче. Името на тези клипове идва от социалната мрежа Vine (Вайн), която в България още не е толкова популярна, колкото например в САЩ, където все повече млади я предпочитат пред Youtube.
Vine е приложение за смартфон, с което създавате 6-секундни клипове. Вероятно ще си помислите, че за 6 секунди не може да се каже или покаже много, но точно в това е чарът на социалната мрежа.
Популярните лица във Vine създават съдържание, което набира милиони гледания само за няколко часа. Има дори потребители, чиито клипове са се гледали милиарди пъти.
Vine е собственост на Twitter от 2012 г. - само няколко месеца след създаването на приложението. То е разделено на теми като "Новини", "Музика", "Храна", "Направи си сам", но най-голяма популярност има секцията "Комедия".
Именно в този раздел са и големите пари. Ако сте звезда във Vine и събирате милиони гледания само за няколко часа, то вие сте сбъдната мечта за рекламодателите. Често клиповете там показват случки от ежедневието, но подправени с голяма доза хумор.
Сред станалите милионери благодарение на Vine е Наш Грайър. Той е само на 17 г., но вече печели 6-цифрени суми от реклама.
Профилната снимка на Наш във Фейсбук
Според "Хъфингтън поуст" той е по-популярен в мрежата дори и от Белия дом със своите над 20 млн. последователи в социалните мрежи.
Големи компании вадят между $25,000 и $100,000, за да покажат своите продукти в клиповете на Наш.
Наскоро пет от големите звезди на Vine са получили предложение за участие в комедиен сериал, продуциран от холивудския актьор Рейн Уилсън, който е популярен от сериала "The Office".
Ето три от клипчетата, качени във Vine: